Twitch test minder vervelende advertenties tijdens streams

News
dinsdag, 03 augustus 2021 om 14:30
twitchf1632316873
Niet heel veel gebruikers zijn blij met de manier waarop Twitch advertenties gebruikt tijdens streams. Het platform is daarom nu bezig met een test voor minder vervelende advertenties.
Het is geen raadsel dat bedrijven advertenties moeten gebruiken om te genoeg omzet te draaien. Op Twitch zijn de ads alleen een stuk vervelender dan op bijvoorbeeld YouTube of andere videodiensten. Waar je op YouTube namelijk niks mist wanneer een bedrijf haar nieuwe product probeer te promoten, mis je juist live content op Twitch. Tijdens een beeldvullende advertentie kan je immers niets zien of horen wat de streamer aan het doen is of zegt.
Twitch is op de hoogte van de klachten en is daarom nu een test begonnen met advertenties die een stuk minder vervelend moeten zijn. Dat meldt het bedrijf via Twitter. In plaats van het complete beeld te vullen, zullen de advertenties bestaan uit banners die onderaan de video verschijnen of grote advertenties die het beeld van de stream zullen verkleinen. In beide gevallen kan je de stream gewoon blijven bekijken en zal je de stem van de content creator horen.

Hoeveel ads zullen er op Twitch verschijnen?

Omdat de nieuwe advertenties minder opvallend zijn voor kijkers, lijkt het logisch dat adverteerders en minder geld voor zullen uitgeven per ad en dat er dus meer reclames zullen verschijnen. Twitch heeft gelukkig gemeld wat we precies van de nieuwe advertenties kunnen verwachten als het op de frequentie aankomt.
De zogeheten Stream Display Ads (SDA) zullen maximaal tien seconden duren en maximaal acht keer per uur opduiken. Dat betekent dat er je slechts iets meer dan een minuut per uur gestoord zal worden tijdens een stream. Uiteraard zullen content creators ook iets verdienen op de advertenties, maar zullen ze de optionele feature wel moeten activeren. De feature kan momenteel op veel steun rekenen, iets wat niet gezegd kan worden van de ‘purple screen of death’.