Tears of the Kingdom-spelers hebben veel aan soep te danken

News
woensdag, 27 maart 2024 om 12:30
tears of the kingdom armf1683724728
In The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom kunnen spelers bijna alles aan elkaar vastmaken. Dat heeft veel spelers geïnspireerd om allerlei handige en soms knotsgekke dingen te bouwen. Veel van die creaties blijken alleen mogelijk te zijn vanwege een “kritiek probleem” met soep.
Toen Tears of the Kingdom net uit was, zeiden veel kenners al dat de game op technisch vlak erg indrukwekkend was. Tijdens de jaarlijkse Game Developers Conference (GDC) hebben de ontwikkelaars een boekje opengedaan over hoe de game tot stand is gekomen. Het blijkt zeker niet makkelijk geweest te zijn: Ultrahand, waarmee je van alles kunt bouwen, brak in het begin constant de hele game.
Nog een opvallend detail is dat spelers die graag bijzondere machines maken met Ultrahand veel te danken hebben aan soep. De draagbare kookpot, die in eerste instantie vrij nutteloos leek, bleek namelijk veel toepassingen te hebben, bijvoorbeeld als vering. De pot bevat namelijk een kogelgewricht tussen de werkelijke kookpot en de standaard.
Dat gewricht is alleen toegevoegd omdat de pot aanvankelijk veel te makkelijk omviel als hij op oneffen grond stond. Dat maakte het onmogelijk om de pot te gebruiken voor zijn doel: in een pot die op zijn kant ligt kun je niet koken. De oplossing die daarvoor is gevonden is door spelers creatief toegepast, maar physics engineer Takahiro Takayama is vooral blij dat de soep nu veilig is (via Eurogamer).

Plezier moet in Tears of the Kingdom vanzelf komen

Breath of the Wild en Tears of the Kingdom zijn door Nintendo bewust zo gemaakt dat plezier in de game op onverwachte manieren kan komen. De meeste games ontwerpen een level of een game mechanic dat leuk moet zijn. In de nieuwe Zelda-games maakten de ontwikkelaars systemen waar leuke ervaringen uit voortvloeien.