Spotify neemt twee podcast techbedrijven over

News
donderdag, 17 februari 2022 om 12:00
spotify 1360002 1920f1589289756
Spotify zet de laatste jaren flink in op podcasts. Daarvoor is ook bepaalde technologie nodig. Het bedrijf heeft nu twee bedrijven overgenomen die aanvullende technologieën gaan leveren.
Spotify heeft aangekondigd Chartable en PodSights over te nemen. Beide bedrijven houden zich bezig met marketing en advertenties voor podcasts. Het is onbekend hoeveel Spotify voor de twee bedrijven heeft betaald.
Beide bedrijven leveren technologie die ervoor zorgt dat podcasters tags in hun podcast kunnen verwerken waarmee wordt bijgehouden wie er een advertentie heeft gehoord en of daar iets mee is gedaan. De technologie van PodSights wil Spotify over haar hele platform gaan gebruiken voor alle soorten advertenties.
PodSights moet zo een aanhoudend probleem oplossen. Adverteerders konden tot nu toe namelijk slecht meten hoe advertenties het deden. Nu PodSights en Spotify van elkaars technologieën gebruik kunnen maken moet dat beter gaan.
Chartable moet het voor pocasters zelf makkelijker maken om in te spelen op de luisteraar. Dit bedrijf biedt tools aan om de inzichten van luisteraars te gebruiken om een groter publiek te bereiken. Dat is moet helpen met de zakelijke kant van het podcasten.

Spotify doet veel podcast aankopen

Het is niet de eerste keer dat Spotify flink uitgeeft aan podcasts. Het bedrijf heeft al vaker techbedrijven overgenomen om dit aspect van hun dienst te versterken. Ook heeft Spotify exclusieve deals met een aantal bekende podcasters, waaronder de controversiële Joe Rogan. Spotify wordt hiermee een grootmacht als het aankomt op adverteren in audio-entertainment.

Populair Nieuws