Spotify heeft een aantal aanpassingen gedaan aan hoe
advertenties werken voor podcasts. Dit maakt het bedrijf bekend in een
blog. In de app komt er een balkje dat het bedrijf een "Call-to-Action" kaart noemt, deze kaart zou ervoor moeten zorgen dat er meer klanten af komen op advertenties.
Spotify is al lang niet meer een bedrijf waar alleen muziek kan worden geluisterd, ook podcasts zijn erg populair op het platform. Nu komt Spotify met een nieuwe functie voor de advertenties. De nieuwe functie gaat volgens het bedrijf ervoor zorgen dat advertenties op podcasts interactief worden.
Hoe gaat de nieuwe Spotify functie werken?
Wanneer je naar een
podcast luistert en er reclame in voor komt, dan zal er een balkje zichtbaar worden in de app waar wat extra informatie te vinden is over het product waarvoor reclame wordt gemaakt en bijvoorbeeld een link met waar je het product kan kopen. Voor luisteraars die niet naar het scherm kijken tijdens het luisteren zal de reclame ook later terugkeren in de app.
Hoe de functie uiteindelijk zal werken wordt binnenkort al duidelijk. Spotify is van plan om het snel toe te voegen. Het bedrijf is in ieder geval al enthousiast en zegt zelf dat uit testen blijkt dat websites die reclame maken via podcasts dankzij de functie twee keer zoveel bezoekers krijgen. Dit zou dus komen omdat luisteraars niet meer zelf een bepaalde website hoeven te zoeken, maar deze nu met een klik kunnen bereiken.