Redfall laat gehate eis misschien toch varen

News
woensdag, 22 maart 2023 om 16:30
redfall headerf1623841369
De release van Redfall komt gestaag dichterbij en hoewel de game er aardig uitziet, hebben veel spelers twijfels bij één aspect van de game. Je moet namelijk altijd online zijn om hem te spelen. Nu geeft de regisseur van de game aan dat dat misschien toch verandert.
Online multiplayer is een belangrijk onderdeel van Redfall, maar de game belooft ook een goede single-player ervaring. Tot ergernis van veel spelers moet je alleen een actieve internetverbinding hebben om de single-player te spelen. Dit komt vaker voor bij games die ook een online-aspect kennen, maar kan altijd rekenen op veel kritiek.
Redfall-regisseur Harvey Smith heeft nu mogelijk goed nieuws voor wie de game offline wil kunnen spelen. Arkane begrijpt namelijk waar de frustratie vandaan komt en onderzoekt of het mogelijk is om de game nog aan te passen zodat je hem ook zonder internetverbinding kan spelen. Want hoewel de ontwikkelaar verwacht dat de meeste spelers altijd online willen zijn, erkent Smith dat er plaatsen zijn op de wereld waar het internet slecht is en dat sommige spelers de beschikbare bandbreedte moeten delen met gezinsleden of huisgenoten.
Een kritiekpunt dat Smith niet noemt is dat een altijd online-eis de toekomst van een game twijfelachtig kan maken. Een dergelijke eis maakt het spelen van de single-player afhankelijk van de beschikbaarheid van servers en een online-dienst. Veel spelers vinden alleen dat de single-player van een game altijd speelbaar moet zijn als je een geschikte console en een legaal exemplaar van de game hebt.

Waarom moet je voor Redfall altijd online zijn?

De reden dat je ook voor de single-player van Redfall online moet zijn is overigens wel enigszins begrijpelijk. Arkane wil namelijk het gedrag van spelers kunnen analyseren. Hij geeft aan dat Arkane het wil het kunnen zien als spelers veel moeite hebben met één bepaald aspect van de game, zodat het aangepast kan worden.

Populair Nieuws