Eerder dit jaar
kondigde Microsoft plannen aan om Activision Blizzard over te nemen. Aangezien dat bedrijf een aantal populaire titels maakt, zoals
Call of Duty en Overwatch, riep dat de nodige vragen op over exclusiviteit. Uit een enquête blijkt nu dat veel PlayStation-gamers
Game Pass zouden overwegen als er
Activision-titels op zouden staan.
De enquête werd in januari van dit jaar uitgevoerd door
YouGov. In zowel de VS als het Verenigd koninkrijk werden 1200 mensen gevraagd voor welke
Activision Blizzard-franchise ze Game Pass zouden nemen. In beide landen was
Call of Duty het populairste antwoord, met 19 procent in de VS en 11 procent in het VK.
Over alle franchises bekeken zou zelfs bijna de helft (46 procent) van alle PlayStation-gamers in de VS een Game Pass-abonnement nemen voor een Activision Blizzard-game. In het Verenigd Koninkrijk ligt dat wat lager met 29 procent. In de VS zijn gamers op vrijwel alle platformen beter bereid om voor Activision Blizzard-titels Game Pass te nemen dan in het VK.
Uitzondering daarop zijn
Xbox-gamers. Deze zijn in beide landen ongever even bereid om Microsofts abonnementsdienst te nemen voor Activision Blizzard-games. Verrassend is dat niet, aangezien Xbox-gamers zich waarschijnlijk sowieso sneller op de dienst abonneren dan andere gamers.
Game Pass nog niet nodig voor Activision Blizzard-games
Het is nog niet duidelijk of het in de toekomst ook echt nodig wordt om een abonnement te nemen voor Call of Duty. Microsoft heeft namelijk al aangegeven dat het niet de intentie heeft om Call of Duty en andere Activision Blizzard-games
weg te nemen bij PlayStation-gebruikers. Daar kan op de lange termijn natuurlijk verandering in komen, zeker als de bereidheid om Game Pass te nemen voor deze games nog verder groeit.