Het houdt niet op voor
Viaplay. De streamingdienst kreeg afgelopen weekend tijdens de
F1 GP van Groot-Brittannië opnieuw veel
kritiek op het
commentaar en
technische problemen.
De
Formule 1 is hét paradepaardje waarmee
Viaplay klanten aan zich bindt in Nederland. Dat is al sinds de komst van de Zweedse streamingdienst in ons land. Maar al sinds de eerste race vorig jaar is er ook veel kritiek op Viaplay. Zo waren er eerst veel klachten over het vervangen van Olav Mol als commentator en de vele technische problemen. Het hielp ook niet mee dat de leidinggevende van Viaplay in Nederland alle problemen afschoof op de internetverbinding van de klanten.
Klachten blijven komen voor Viaplay
Ruim een jaar later zijn de problemen nog steeds niet allemaal verholpen bij Viaplay. Veel kijkers zijn nog steeds niet blij met het commentaarsduo van Viaplay en gebruiken zelfs een omweg om te luisteren naar Olav Mol. Ook hebben meerdere klanten nog steeds last van technische problemen, zoals haperingen of in sommige gevallen blijft het beeld zelfs helemaal hangen.
Hieronder een greep uit de reacties op social media tijdens de GP van Groot-Brittannië.
Problemen voor Viaplay
Ondertussen gaat het ook
niet goed met de financiële cijfers bij Viaplay. De streamingdienst zit in zwaar weer en op de beurs is de waarde van het bedrijf met ongeveer 60 procent gezakt. Daardoor heeft de CEO besloten om op te stappen en het roer aan iemand anders over te laten.
Bij KPN is sinds kort een nieuwe mogelijkheid gelanceerd om F1 te kijken via Viaplay. In plaats van een abonnement te nemen kan je namelijk
een dagpas kopen.