Het is eindelijk zover:
God of War Ragnarok ligt in de winkel. Het hing al in de lucht dat deze game ontvangen zou worden en dat blijkt dan ook uit reviews. Maar opvallend genoeg konden verschillende
ontwikkelaars dat kort geleden nog niet geloven.
God of War Ragnarok is vrijwel overal sterk ontvangen. Volgens veel reviews perfectioneert de game de formule van de tevens bijzonder goede
God of War uit 2018. Ook bij ons
kreeg het nieuwste avontuur van Kratos en Atreus een dikke pluim.
Maar volgens de ontwikkelaars van de game was het helemaal niet vanzelfsprekend dat hij zo goed zou zijn. In een
interview met GQ laat regisseur Eric Williams zelfs doorschemeren dat verschillende leden van het ontwikkelingsteam tot drie maanden geleden nog met de handen in haar zaten. Sommigen vonden zelfs dat de game niet goed was en vroegen zich af wat er nog gedaan kon worden.
Williams geeft ook aan dat het maken van een vervolg net zo moeilijk is als het maken van het eerste deel. Volgens hem denken mensen nadat je succes hebt vaak dat de rest vanzelf gaat. Maar Williams vergelijkt het maken van een vervolg met een tweede tocht naar de top van Mount Everest: “Je hoort nooit iemand zeggen, ‘de tweede keer dat ik Everest beklom was het makkelijk’”.
God of War Ragnarok niet zonder problemen
Ontwikkelaars die zich zorgen maakten dat God of War Ragnarok slecht zou zijn kunnen opgelucht ademhalen. Maar dat de game overal bejubeld wordt wil niet zeggen dat hij technisch perfect is. Om de game zo goed mogelijk te ervaren met zo weinig mogelijk problemen
willen de ontwikkelaars graag dat je de day one patch installeert voor je begint aan de game.