Sindskort staat het vervolg op Rian Johnsons
Knives Out op
Netflix. De film, getiteld Glass Onion, is minstens zo’n succes als zijn voorganger. Hij heeft zelfs in korte tijd wat mooie mijlpalen bereikt.
Glass Onion: A Knives Out Mystery is niet bepaald een kerstfilm, maar een release vlak voor de feestdagen blijkt goed uit te pakken voor de film. Hij staat bijvoorbeeld al een tijdje
op nummer één van de meest populaire films op de dienst. Maar dat is zeker niet het enige mooie hoogtepunt dat de film heeft bereikt.
Glass Onion heeft inmiddels bijvoorbeeld ruim 209 miljoen kijkuren weten te vergaren. Daarmee staat de film volgens
Variety op plek drie van de best bekeken Netflix films in de eerste 10 dagen. Alleen Red Notice en Don’t Look Up deden het in hun eerste 10 dagen beter.
Daar komt ook bij dat de film nu al in de top 10 is doorgebroken van films die het meest bekeken werden in hun eerste 28 dagen. Daar
staat hij nu nog op plek 10, maar de eerste 28 dagen van Glass Onion zijn nog lang niet voorbij. De komende weken zullen we de film dus nog wel wat plekken zien stijgen.
Glass Onion geeft ook Knives Out een boost
Overigens is ook te zien dat Knives Out weer heel populair is. Veel kijkers zullen de film ongetwijfeld (opnieuw) kijken als voorbereiding op Glass Onion, of om nog even in de sfeer te blijven na de nieuwe film (ze staan redelijk los van elkaar en kunnen dus in omgekeerde volgorde gekeken worden). We kunnen dus wel stellen dat Netflix’ besluit om de exclusieve rechten voor twee Knives Out-vervolgen te kopen geen vergissing was is geweest.