Het is geen geheim dat
Netflix ambitieuze plannen heeft met de gamesdivisie. Nu blijkt dat de streamingdienst maar liefst 80
games in ontwikkeling heeft.
De laatste jaren maakt
Netflix niet alleen films, series en documentaires, maar ook games. Die zijn in een apart tabje in de app te vinden. Abonnees die geregeld in de games-sectie komen, zal het vast zijn opgevallen dat er een constante stroom is aan nieuwe titels om te spelen. En dat houdt voorlopig niet op.
Tijdens
de laatste aandeelhoudersvergadering hebben de twee CEO’s van Netflix, Greg Peters en Ted Sarandos, namelijk meer inzicht gegeven in de nieuwste branche van het bedrijf. Momenteel zijn er maar liefst 80 games in ontwikkeling. Het plan is om vanaf deze maand elke maand een nieuwe game uit te brengen voor abonnees.
Een groot gedeelte van de nieuwe games valt onder interactieve, verhalende games. Die zijn volgens Peters het makkelijkst om te ontwikkelen. Maar ook andere soorten games zullen op het platform verschijnen. Peters stelt dat het een mooie manier is om fans meer te bieden van hun favoriete franchise.
“Het is het idee om een serie te nemen en de superfan een plek te geven waar hij tussen de seizoenen in kan zijn en zelfs daarna, om het gameplatform te gebruiken om nieuwe personages en nieuwe verhaallijnen of nieuwe plotwendingen te introduceren. Dat soort dingen kun je nu doen en die kunnen dan in het volgende seizoen of in het vervolg op de film werkelijkheid worden.”
— Greg PetersMeer dan alleen first party games
Op de Netflix app zijn niet alleen games van de streamingdienst zelf te vinden. Het bedrijf werkt ook samen met andere uitgevers om hun titels te introduceren aan een ander publiek. Zo zijn via de app onder andere ook
GTA, Sonic Mania en Football Manager te spelen.
Momenteel is de game-tak flink aan het groeien, maar is de impact op de hele operatie nog niet heel groot. Volgens Peters is het nu zaak om daar verandering in te brengen.