Klachten op Viaplay zijn 'miniem' volgens nieuwe CEO

News
donderdag, 08 februari 2024 om 11:30
f1viaplayf1641918326
Viaplay gaat nu het derde jaar in in Nederland, met deze keer een nieuwe CEO aan het roer. Volgens de topman valt het met de klachten op de streamingdienst hartstikke mee.
Toen Viaplay de Formule 1 overnam in 2022 was er behoorlijk wat ophef. Veel fans vonden de uitzendingen van Ziggo namelijk erg fijn en daarmee konden ze bovendien de sport gratis volgen. En met Viaplay kwamen er bovendien ook twee nieuwe commentatoren, waardoor kijkers niet meer konden luisteren naar de vertrouwde stem van Olav Mol.
In de jaren dat F1 bij Viaplay zit zijn er ook veel klachten op de streamingdienst te vinden op social media, over onder andere de commentatoren en technische problemen. Maar in een interview met GPblog.com laat Roger Lodewick, de nieuwe CEO voor Viaplay Nederland, weten dat het allemaal wel meevalt met de klachten.

“Als ik kijk naar het aantal klachten dat bij de klantenservice binnenkomt, is dit echt miniem. Daarvan zijn technische klachten echt een heel klein deel. Natuurlijk is elke klacht er één te veel en bij elk bedrijf gaat wel eens iets mis. Maar als twee mensen op X iets zeggen, wordt dat weer versterkt.”

Contact zoeken met de abonnees

Volgens Lodewick is Viaplay voornamelijk verkeerd bezig geweest door niet naar buiten te treden. Zo heeft de CEO tijdens zijn eerste dagen meteen gekeken naar de data van de klantenservice en hoe goed het platform van de streamingdienst is. Lodewick stelt dat ‘ons platform gewoon goed is’.
Maar door mensen niet van repliek te dienen, dan worden de klachten versterkt volgens de CEO: “Dan is dat dé waarheid”. Viaplay is daarom nu van plan om mee naar buiten te treden en het contact met abonnees te zoeken.