Het lijkt erop dat Drive to Survive niet meer zo populair is als aan het begin. De kijkcijfers zijn met seizoen 6 namelijk naar beneden gedonderd, zo blijkt uit cijfers van Netflix.
De laatste jaren is de Formule 1 enorm populair geworden. Daarvoor wordt vaak gewezen naar Drive to Survive, de documentaireserie van Netflix die een kijkje achter de schermen geeft. Door de show zouden veel nieuwelingen fan zijn geworden van de motorsport, met name in de Verenigde Staten.
Maar het lijkt erop dat de populariteit van de show flink aan het afnemen is. Netflix heeft namelijk bekendgemaakt wat de kijkcijfers zijn geweest in de eerste drie dagen en daaruit blijkt dat 2,9 miljoen kijkers hebben ingeschakeld. Dat is een daling van maar liefst 30 procent ten opzichte van het vorige seizoen. Dat meldt F1-journalist Dave Nelson.
Hoewel Drive to Survive naar verluidt verantwoordelijk is geweest voor een aanwas aan nieuwe fans, ligt de show al sinds het eerste seizoen onder vuur door kijkers en zelfs de coureurs. De serie zou namelijk verhaallijnen verzinnen en commentaar of radioberichten plakken over andere beelden, om te zorgen voor meer drama.
Ondertussen worden interessante verhaallijnen die echt gebeurd zijn tijdens een seizoen niet gebruikt. Zo wordt er bijvoorbeeld in seizoen 6 geen melding gemaakt van de struggles van Sergio Perez of het recordaantal van 19 overwinningen door Max Verstappen. En dat terwijl de wereldkampioen juist weer akkoord is gegaan om te verschijnen in de serie, na een boycot.