Bij het testpubliek wordt
Death Stranding 2: On the Beach beter ontvangen dan het origineel. En daar is
Hideo Kojima opvallend genoeg niet blij mee.
Voordat een game wordt uitgebracht bij het grote publiek, maken de meeste ontwikkelaars en uitgevers gebruik van een testpubliek, om te kijken of de game in kwestie aan zal slaan. Dan weet een studio in grote lijnen of een titel positief ontvangen zal worden of dat er mogelijk nog wat bijgeschaafd moet worden.
Voor
Death Stranding 2: On the Beach hebben Kojima Productions en
Sony ook van die optie gebruikgemaakt. Volgens
Hideo Kojima blijkt daaruit dat het testpubliek positiever is over de sequel dan de originele
Death Stranding, dat vertelt hij in de laatste publicatie van Edge Magazine (via
VGC).
Waar bij de originele Death Stranding gemiddeld bij vier van de tien leden kon rekenen op goedkeuring, vonden zes van de tien het een verschrikkelijke game. Volgens Kojima ‘een goede balans’. Dat de game nu juist bij vrijwel iedereen positief scoort, vindt hij geen goede ontwikkeling.
Sony is natuurlijk blij, maar ik zou willen dat ik wat controversiëler was. Blockbusterfilms hebben een goedkeuringspercentage van 80 procent nodig - zulke spellen wil ik niet maken. Ik ben niet geïnteresseerd in het aanspreken van de massamarkt of het verkopen van miljoenen exemplaren... Dat is niet waar ik naar streef.
- Hideo KojimaSucces, omdat het nodig is
Hoewel Kojima het niet graag ziet, weet hij wel dat het nodig is dat een game enigszins populair is of een succes moet zijn. Hij kan het zich ‘niet veroorloven om een mislukking te maken’, aangezien hij moet zorgen voor zijn studio, medewerkers en productiebudget. In essentie wil hij iets maken dat ‘nog niet in de wereld is, maar echt nieuw is’.
Of
Death Stranding 2: On the Beach daadwerkelijk bij iedereen populair zal zijn, daar komen we over iets langer dan een maandje achter. Op 26 juni verschijnt de game namelijk exclusief op de
PlayStation 5.