Soms heb je niet heel veel tijd om in een game te steken. Toch komt een bekende gamemaker nu met een idee voor een nieuwe game die je straft als je weinig tijd hebt voor games.
We zijn het de laatste jaren wel gewend om bijzondere uitspraken uit de mond van bekende gamemaker van
Hideo Kojima te horen, maar zijn laatste hersenspinsel is wel heel bijzonder. De bekende gamemaker wil je namelijk straffen als je weinig tijd hebt voor games in een nieuw idee wat hij heeft. In
zijn eigen podcast heeft hij het over het gebruiken van echte tijd voor gameplay mechanics in games, waaronder dus ook een game die je dingen laat vergeten als je de game een tijdje neerlegt.
Kojima stelt in zijn podcast dat je snel door de game heen zou moeten spelen omdat je personage dingen vergeet als je de game niet speelt. Allereerst vergeet je personage hoe hij moet schieten of welke baan hij had, maar dat kan al gauw escaleren naar grotere problemen. Kojima vertelt namelijk dat je personage op gegeven moment vergeet hoe het moet bewegen, wat best vervelend zou zijn als je tegen het einde van de game zit.
Kojima wil je straffen als je weinig tijd hebt
Als je weinig tijd hebt voor games, dan word je dus keihard gestraft in het bijzondere idee voor een nieuwe game van Kojima. Lachend zegt de bekende gamemaker op het eind van zijn pitch dat spelers een week vrij zouden moeten nemen van hun werk of school. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat Kojima echte tijd gebruikt voor elementen in zijn games.
In
Metal Gear Solid 3 kon je bijvoorbeeld het gevecht met The End winnen door de game een week weg te leggen, de legendarische sluipschutter stierf dan namelijk aan ouderdom. Blijkbaar wou hij ook iets toevoegen aan
Death Stranding 2 waarbij de baard van
Norman Reedus groeide op basis van echte tijd en dat je regelmatig moest scheren. Dit is uiteindelijk niet toegevoegd, want Kojima wou vermijden dat de grote Hollywoodster er niet cool uit zou zien.