‘Halo Infinite’s open wereld had een Zelda-achtig formaat’

News
donderdag, 09 december 2021 om 14:30
halo infinitef1632209469
Halo Infinite zal naar verluidt een open wereld hebben gehad die net zo groot was als The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dit is aangepast doordat de productie van de game niet zo goed verliep.
De open wereld in Halo Infinite had naar verluidt een grootte die te vergelijken is met The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Volgens Bloomberg heeft 343 Industries ervoor gekozen om de wereld te verkleinen door maar liefst twee derde van de map te verwijderen. Dit heeft de studio gedaan om de richting van de game te stabiliseren.
Halo Infinite had naar verluidt in de zomer van 2019 een aantal problemen door de grootte van de map. Dit heeft de game opgelost om de geplande map te schrappen zodat de productie beter zal verlopen. Ondanks de verkleinde map, bleven de problemen van Halo Infinite nog steeds bestaan. In juli 2020 toonde de ontwikkelaar meerdere gameplaybeelden van de nieuwe Halo. Fans waren erg teleurgesteld in de gameplay vanwege de slechte kwaliteit.

Joseph Staten ingeschakeld voor Halo Infinite

Uiteindelijk werd Joseph Staten, hoofdschrijver van de eerste drie Halo games, ingeschakeld om te helpen met dit deel. Staten vertelde 343 Industries dat ze tijd nodig hadden om aan de game te werken, die uiteindelijk voor een jaar werd uitgesteld.
Sinds het uitstel van de game, is Halo Infinite een hele metamorfose ondergaan. Hoewel er hier en daar nog kleine problemen zijn opgedoken, heeft de game veel lovende kritiek gekregen, waaronder een mooie 8.5 in onze review. Halo Infinite is sinds 8 december beschikbaar voor de PC, Xbox One en Xbox Series X/S.