Halo Infinite heeft geholpen met populariteit van concurrent

News
woensdag, 05 januari 2022 om 12:15
splitgate gameplayf1641311302
In de zomer van 2021 is 1047 Games gekomen met Splitgate. De game speelt als een klassieke Halo multiplayer game, dus er werd gedacht dat zodra Halo Infinite uit zou komen het spelersaantal van Splitgate sterk zou dalen. Volgens Ian Proulx, de medeoprichter van de studio achter de game is juist het tegenovergestelde gebeurd.
1047 Games kwam in 2021 met Splitgate, een game die veel overeen komt met Halo. Toch is de game een succes en volgens Ian Proulx, een medeoprichter van 1047 Games, is de game juist populairder geworden dankzij de lancering van Halo Infinite.

Waarom is Splitgate populairder?

Proulx zegt nooit bezorgd te zijn geweest over de release van Halo Infinite. Hij zegt zelfs blij te zijn met de release van de game. Splitgate zou namelijk dankzij die lancering populairder zijn geworden op de PlayStation consoles. Dit is niet vreemd. De Halo reeks is bekend, maar Halo Infinite is alleen uitgekomen op de Xbox Series X/S, Xbox One en PC. Het is dus niet vreemd dat PlayStation spelers die Halo interessant vinden dus maar kiezen voor Splitgate, omdat de game er erg op lijkt.
Ook zegt Proulx dat hij denkt dat beide games elkaar in de toekomst juist zullen helpen. De jeugd is nu vooral battle royale games gewend en door de komst van beide titels leren jongeren weer klassieke arena shooters kennen.
De lancering van Splitgate ging niet helemaal zoals verwacht. Eerst kwam de game uit als beta en niet veel later zou de game volledig uitkomen. Dit ging niet zoals gepland en de game kreeg een aantal tegenslagen. Toch zegt Proulx trots te zijn op de game die is neergezet en met de extra populariteit die de game heeft gekregen dankzij Halo Infinite is 1047 nog zeker niet klaar met de game.

Populair Nieuws