Final Fantasy 7 Rebirth-makers snappen niets van eigen easter egg

News
maandag, 11 maart 2024 om 14:00
final fantasy vii rebirth charactersf1706797913
Grote games als Final Fantasy zitten vaak vol kleine details en easter eggs. Soms verwijzen die naar iets dat zo obscuur is dat alleen de allergrootste fans ze herkennen als easter egg. In Final Fantasy 7 Rebirth zit er zelfs één die de ontwikkelaars niet snappen.
Je zou verwachten dat de makers van een game precies weten wat er in een game zit en waarom. Maar het waarom blijkt voor de makers van Final Fantasy 7 Rebirth niet vanzelfsprekend. Er zit namelijk als easter egg een vijand in de game waarvan het team niet weet wat de significantie ervan is.
Het gaat om Test 0, die spelers tegen kunnen komen in een toernooi-gevecht in Corel Prison. Voor veel spelers zal het een nieuwe vijand lijken, want in de originele Final Fantasy 7 was Test 0 alleen te vinden in de eerste druk van de Japanse versie van de game. Zelfs daarin was het een vreemde vijand, want hij kon je niet aanvallen en kon ook maar heel zelden spawnen.

Final Fantasy 7 Rebirth Test 0 was misschien een bug

Het Rebirth-team heeft Test 0 in de remake opgenomen voor spelers die zich de vijand herinneren uit de originele game, maar regisseur Naoki Hamaguchi vertelt aan Easy Allies dat niemand op het team precies weet wat Test 0 is. De vijand zou bijvoorbeeld een bug kunnen zijn, gezien zijn lage spawn rate en gebrek aan aanvallen. Maar niemand van het Rebirth-team werkte ook aan de originele game, dus ondanks dat de vijand bewust als easter egg is opgenomen in de remake, heeft niemand van het team een definitief antwoord op wat het is.
Hopelijk zijn de spelers die zich Test 0 kunnen herinneren blij met de easter egg. Niet alle beslissingen die in de remake zijn genomen vallen namelijk even goed. Zo zijn veel fans bijna bang van het nieuwe design van de Moogle.