Naughty Dog maakt er geen geheim van dat de studio werkt aan het The Last of Us multiplayer-project en nog een andere titel. Maar die laatste is bewust nog niet onthuld.
Hoewel Naughty Dog zeker geen kleine studio was, heeft de ontwikkelaar zich het laatste anderhalve decennium ontpopt als één van de belangrijkste namen voor Sony. Naast de hele
Uncharted-franchise is het nu immers ook verantwoordelijk geweest voor het immens populaire universum van
The Last of Us, inclusief de HBO-serie
die deze maand lanceert.
De medewerkers van de studio hebben het dan ook behoorlijk druk gehad met het ontwikkelen van titels als
The Last of Us Part 2 en
Uncharted 4: Thief’s End. En die drukte wil
Neil Druckmann voorkomen met de nieuwe titel waar Naughty Dog aan werkt. Dat vertelt de co-CEO in gesprek met
Comicbook.com.
“We hebben Uncharted 4 en The Last of Us Part 2 ver van tevoren aangekondigd, maar dat zorgde voor een beetje een probleem met de werk-privé balans bij de studio. Door de aankondiging uit te stellen, kunnen we meer met de planning spelen en we zijn ons nu meer bewust hoe we de productie aanpakken.”
Naughty Dog wil crunch voorkomen
Het ‘probleempje’ met de balans tussen werk en privé waar Druckmann op doelt, is de slopende
crunch waar werknemers van de studio mee te maken kregen aan het einde van de
ontwikkeling van The Last of Us 2. Ontwikkelaars moesten tot de late uurtjes doorwerken en kregen geen vrije tijd meer. Alles om de
game voor de deadline af te krijgen.
De studio heeft in 2021 daarvoor ook veel kritiek gekregen, toen uitkwam hoe de ontwikkeling eruit zag. Destijds zei Druckmann nog dat er ‘
geen simpele oplossing’ is om crunch tegen te gaan, maar het lijkt er in ieder geval op dat hij nu een mogelijke oplossing heeft gevonden.