Tijdens een interne Disney meeting heeft het bedrijf laten weten dat het toename van interne en externe diversiteit ziet als sleutel tot het laten groeien van Disney+, zo meldt IGN. Mede door de diversiteit bij het miljardenbedrijf te laten groeien moeten abonnementen van mensen van kleur bij de streamingdienst ook groeien. Hoe is Disney van plan dit te doen?
Diversiteit als onderwerp werd naar boven gehaald tijdens een presentatie over hoe Disney’s Media en Entertainment divisie zwarte gemeenschappen beter kan bereiken. Het doel is om meer content te maken die aantrekkelijk is voor een grotere doelgroep en om in alle behoeftes van de consumenten te voorzien, ongeacht de huidskleur van die consumenten. Dat moet gebeuren met verschillende soorten series en films, waar ook mensen van alle mogelijke huidskleuren in te zien zijn.
Voormalig CEO Bob Iger heeft ervoor gepleit dat er meer diversiteit komt bij Disney, zowel intern als extern. Zo hebben hij en huidig CEO Bob Chapek aangekondigd dat er twee nieuwe raden zijn opgericht om de diversiteit bij het bedrijf intern te laten groeien en om hetzelfde te bereiken in Disney+ content die de consumenten zien.
Het miljardenbedrijf werkt al behoorlijk aan diversiteit in content. Zo wordt er voor Disney+ op dit moment een Star Wars serie over Lando Calrissian gemaakt, onder leiding van Dear White People maker Justin Simien. Ook wordt er een nieuwe Ms. Marvel serie gemaakt, waarin de Pakistaans-Amerikaanse actrice Iman Vellani de hoofdrol speelt. Daarnaast is op dit moment The Falcon and the Winter Soldier aan de gang, waarin Anthony Mackie één van de hoofdrollen speelt.
Steeds meer rollen bij Disney als bedrijf worden vervuld door gekleurde mensen en hetzelfde geldt voor personages in Disney's content. Het bedrijf hoopt dat dat het voor mensen van kleur interessanter maakt om op de streamingdienst te abonneren, omdat zij (op) kunnen kijken naar iemand die op henzelf lijkt.