Het is bijna zover we zijn nog maar een paar dagen verwijderd van de langverwachte release van
Diablo 4. De marketing van de game is dan ook in volle gang en ook de
reviews van de game zijn binnen. Alsof extra
promotie nog nodig is, is Blizzard een bijzondere samenwerking aangegaan.
Het moment waar veel gamers reikhalzend naar uitgekeken hebben is bijna daar: elf jaar na
Diablo 3 is het vierde deel in de serie dan eindelijk bijna echt speelbaar. Na diverse beta's, promotiefilmpjes en trailers is het eindelijk tijd om zélf serieus de strijd aan te gaan met Lilith, de oermoeder en schepper van Sanctuary.
Blizzard laat daarbij geen mogelijkheid onbenut om de game onder de aandacht te brengen en grijpt ook naar wat meer onconventionele samenwerkingen. In de Verenigde Staten kunnen bezoekers van KFC vanaf nu speciale codes scoren waarmee ze
in-game cosmetics kunnen krijgen, zo werd onder de aandacht gebracht door Twitteraar
Wowhead.
Om mee te kunnen doen moeten klanten van KFC hun KFC account koppelen aan hun Battle.net-account. Bij aankoop van een sandwich bij de fastfood-keten kunnen zij vervolgens één van vijf in-game wapens scoren.
Komen Diablo 4 cosmetics ook naar de Nederlandse KFCs?
Vreemd genoeg is de samenwerking tussen KFC en Blizzard nog nergens officieel aangekondigd. Maar in Amerika is al wel bij diverse filialen van de fastfood-keten promotiemateriaal te vinden. Sommige klanten melden wel dat het personeel ook nog niet geïnformeerd is.
Voor nu is deze promotie alleen geldig in de Verenigde Staten. Of dit ook buiten de VS beschikbaar gaat komen is nog niet duidelijk.