Viaplay moet slechte F1 streams compenseren

News
dinsdag, 31 mei 2022 om 10:30
f1viaplayf1641918326
Als je slechte ervaringen hebt met de F1 streams van Viaplay moet je daarvoor gecompenseerd worden. Zo wordt duidelijk in een uitzending van Kassa. Het programma heeft bij de Consumentenbond geïnformeerd, waaruit blijkt dat Viaplay kijkers meer dan alleen excuses verschuldigd is.
Viaplay moet kijkers gaan compenseren voor de slechte F1 streams die in de eerste maanden sinds de lancering van de streamingdienst geleverd zijn. De Consumentenbond stelt dat Viaplay een week heeft om met een compensatievoorstel te komen voor haar klanten. Het is overigens niet de enige instantie die stelt dat Viaplay haar klanten moet compenseren.
Ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) sluit zich aan bij de Consumentenbond. Die instantie maakt tevens duidelijk dat Viaplay met een oplossing moet komen. Hier zou Viaplay toe verplicht zijn volgens Europees recht. Gerard Spierenburg, woordvoerder van de Consumentenbond laat het volgende weten aan Kassa:

"Wij hebben Viaplay laten weten dat we verwachten dat het bedrijf klanten compenseert, en dat ze beter bereikbaar zijn voor consumenten. We willen binnen een week van Viaplay horen wat ze gaan doen."

Viaplay zelf reageerde niet op het item van Kassa en heeft zelf ook nog niks laten weten over mogelijke compensatie voor klanten omtrent de slechte F1 streams (die afgelopen weekend een stuk beter waren).
viaplay logo no tekstf1643883108

Viaplay al vaker onder vuur voor slechte F1 streams

Eerder tikte de Consumentenbond Viaplay al op de vingers wegens de nalatigheid in het reageren op klachten. De streamingdienst was in de weken na de lancering in maart opvallend stil richting klanten en reageerde vrijwel niet meer op klachten. Op het moment dat de Consumentenbond Viaplay er op aansprak stonden honderden klachten nog open zonder antwoord van Viaplay.