Cloud bestaat in Final Fantasy 7 Remake voor de helft uit haar

News
vrijdag, 22 maart 2024 om 8:00
final fantasy vii rebirthf1705579620
Het remake-project van Final Fantasy 7 Remake is onlangs weer voortgezet met Final Fantasy 7 Rebirth. Er is tegenwoordig veel meer detail mogelijk dan in de originele game. Alleen al in het haar van Cloud Strife is bijzonder veel tijd en moeite gestoken.
Cloud Strife behoort tot de meest iconische game-personages aller tijden. Dat er voor de remake veel aandacht is besteed aan zijn model is dan ook heel begrijpelijk. Daarbij is er natuurlijk extra veel aandacht voor zijn grote Buster Sword en zijn al helemaal voor zijn zeer herkenbare haar.
Op de PlayStation Blog is nu onthuld hoevel polygons het model telt in Final Fantasy Remake en Rebirth ten opzichte van de originele game. In 1997 telde Cloud 900 polygons. In Remake zijn dat er 110.000 geworden en in Rebirth is dat nog eens verdubbeld naar 220.000.
Extra opvallend is dat de helft van de polygons van Clouds Remake-model in zijn fameuze haar zit. Of dat in Rebirth nog steeds het geval is, is niet helemaal duidelijk, maar het lijkt aannemelijk dat het nog steeds een aanzienlijk deel van het hele model is. Cloud is dus een stuk hariger dan hij lijkt.

Final Fantasy 7 Rebirth heeft veel aandacht voor detail

Clouds model is trouwens niet het enige waar het team van Final Fantasy 7 Remake en Rebirth veel aandacht aan hebben besteed. De game bevat bijvoorbeeld een easter egg die zo obscuur is dat de ontwikkelaars hem niet eens zelf snappen. Ondanks al deze aandacht voor detail is er trouwens wel wat kritiek op de grafische kwaliteit van de game.