Het rommelt nog meer bij
Bungie. De game director voor de nieuwe game
Marathon is vervangen en medewerkers vrezen dat er binnenkort nog meer
ontslagen vallen bij de studio.
Toen Bungie twee jaar geleden
werd overgenomen door Sony voor 3,6 miljard dollar, werd dat gezien als een sterke zet van de Japanse uitgever. De studio was op dat moment namelijk zeer succesvol met
Destiny 2 en met de kennis van
games as a service kon Bungie de andere studio van
Sony goed helpen. De uitgever was toen namelijk druk bezig met een shift naar meer live-service games.
Maar de situatie is inmiddels flink veranderd. Het gaat niet goed met Destiny 2, de spelersaantallen zakken sterk en de ontwikkeling van de nieuwe uitbreiding
duurt langer en is duurder dan verwacht. Als gevolg zijn er al meerdere mensen ontslagen bij Bungie en Game Director Joe Blackburn heeft in januari
besloten om te vertrekken.
Nu zijn er nog meer verschuivingen in de top bij Bungie, deze keer voor de nieuwe game
Marathon. Game Director Christopher Barrett is uit zijn rol gezet en vervangen door Joe Ziegler, de voormalig Game Director voor
Valorant die in 2022 bij Bungie is aangenomen. Dat meldt
IGN.
Een nieuwe richting voor Marathon
Naar verluidt heeft Ziegler ook meteen zijn eigen stempel op de game gedrukt. In plaats van custom characters die spelers kunnen maken, zou Marathon nu draaien om een cast aan verschillende heroes. Net zoals dat het geval is met Valorant.
Ondertussen is Bungie nog steeds druk bezig met de Destiny 2-uitbreiding The Final Shape, die op 4 juni uitkomt. Er is alleen de vrees dat er meteen ontslagen zullen vallen bij de studio zodra de uitbreiding is gelanceerd, om kosten te besparen. Volgens een bron bij Bungie ‘klopt er namelijk niks van het budget’ en zal er iets gedaan moeten worden om de financiële eindjes aan elkaar te knopen.