Sinds de release van
Battlefield 2042 heeft de game veel
kritiek gekregen van spelers en fans van de franchise. De game wordt nu zelfs bekritiseerd door
Vince Zampella, de baas van Battlefield franchise bij
EA.
Normaliter zijn de Battlefield games erg populair, maar één blik op de
player count van
Battlefield 2042 maakt meteen duidelijk dat er iets goed mis is gegaan tijdens de ontwikkeling. Momenteel heeft
Battlefield 2042 namelijk
een peak van 11.609 spelers in de laatste 24 uur. Dat is niet spectaculair, helemaal niet als je ziet dat
Battlefield V - de game die uitkwam voor Battlefield 2042 -
een peak van 20.406 spelers heeft over de laatste 24 uur.
De release van de game is zo teleurstellend geweest, dat het bij EA ook duidelijk is geworden dat Battlefield 2042 een grote fout heeft gemaakt. Dat vertelt Vince Zampella, de
overseer voor de hele Battlefield-franchise bij EA, in een interview met
Barrons.
“Ik denk dat ze te ver zijn afgeweken van wat Battlefield is. Ze hebben een aantal dingen geprobeerd die misschien ambitieus maken, zoals het groeien van het aantal spelers. Er is niet genoeg tijd besteed om te bedenken wat Battlefield juist zo leuk maakt.”
Zampella stelt wel dat de ideeën van
DICE niet precies verkeerd waren, maar dat de manier waarop ze geëxecuteerd zijn niet de mogelijkheid gaf om ‘de beste oplossing mogelijk’ te vinden.
DICE probeert Battlefield 2042 nog te fixen
Sinds de release van Battlefield 2042 heeft DICE wel geprobeerd om spelers weer naar de game te lokken. Zo zijn er
grote updates gekomen die een hele waslijst aan problemen moesten oplossen. Anderzijds is een nieuwe modus wel
heel snel de nek omgedraaid, om alle aandacht te focussen op modi die wel worden gespeeld.