Tien Gears 5 multiplayer features die we willen zien

Article
zaterdag, 20 april 2019 om 12:02
xgn google image
Wall bouncing, back-a en weapon sliding. Als deze termen je niets zeggen, heb je waarschijnlijk geen honderden uren in de multiplayer van Gears of War gestopt. De onthulling van de Gears 5 multiplayer is in juni. Wij zetten alvast tien features op een rij die we in de Gears 5 multiplayer willen zien.

10. Horde 4.0

De eerste van de Gears 5 multiplayer features uit onze lijst is er een die bijna een gegeven is: Horde 4.0. Deze modus, die in Gears of War 2 voor het eerst speelbaar was, is een van de populairste modi uit de multiplayer. In Horde neem je het met maximaal vier anderen tegen hordes computergestuurde vijanden uit de singleplayer op.
Dit doe je vijftig rondes lang en na iedere ronde worden je tegenstander weer een beetje sterker. In Gears of War 4 kan je met behulp van de Fabricator overal een defensieve basis bouwen. Het is ook de eerste iteratie waarin iedereen een specifieke rol in het team heeft. Dit blijkt een dubbelzijdig zwaard te zijn en de inspiratie voor het volgende punt in deze special.
149767

9. Herziening van Horde Classes

De Horde Classes uit Gears of War 4 brachten een nieuwe dimensie naar de gamemodus. Iedereen had een eigen rol in het team, waardoor alle spelers belangrijk zijn. Zonder een Scout heb je niet genoeg punten om dingen te bouwen en als een Engineer ontbreekt, kan je die punten niet ten volste benutten. Helaas heeft dit systeem ook een keerzijde.
Als een speler de game vroeg verlaat, is het bijna onmogelijk om alles te halen. Daarnaast duurt het levelen van je personage lang, waardoor je pas na 24 uur(!) vijf vaardigheidskaarten kan aanzetten voor je rol. Het feit dat je die kaarten vooral via loot boxes moet krijgen, helpt ook niet mee. Een herziening van dit systeem is nodig en staat daarom in de Gears 5 multiplayer features special.
149768

8. Voorwerpen ontgrendelen door te spelen

Gears of War 4 geeft je de mogelijkheid om verschillende cosmetische aspecten aan te passen. Zo is het voor het eerst mogelijk om alle wapens in de game een andere uitstraling te geven. De game bevat ook de meeste skins voor personages ooit, maar hier zit een donkere kant aan verbonden. Je moet ze ontgrendelen met loot boxes.
Een van de Gears 5 multiplayer features uit onze lijst is dan ook het ontgrendelen van voorwerpen door de game te spelen. Het voornaamste probleem met loot boxes is dat je nooit 100 procent zeker weet wat je krijgt. Hierdoor kan het zomaar zijn dat je die ene skin of Horde vaardigheid steeds misloopt. Wij zien dan ook liever dat je deze zaken kan ontgrendelen door Gears 5 te spelen.
149769

7. Nieuwe multiplayer modi

Gears of War heeft al aardig wat verschillende modi voor de multiplayer. Hierbij zijn met name King of the Hill en Execution zeer populair. In Gears of War 4 kwam The Coalition al met drie nieuwe modi op de proppen, maar wat ons betreft kunnen er daar wel een paar nieuwe bijkomen.
Hierbij gaat het niet alleen om spiksplinternieuwe modi, maar ook de toffe modi die in de vergetelheid zijn geraakt. Neem bijvoorbeeld de Free-For-All modus uit Gears of War: Judgement of Wingman uit Gears of War 2 en 3. Die zouden perfect in dit rijtje passen. Daarnaast mogen speciale modi als 2v2 Gnasher en King of the Gnasher er ook wel standaard bij zitten.
149770

6. Nieuwe maps

De volgende notering in onze lijst van Gears 5 multiplayer features is de toevoeging van nieuwe maps. In Gears of War 4 zitten er 34, maar een groot deel hiervan bestaat uit maps van oudere delen of een iets andere versie van een bestaande map. Hierdoor is slechts een klein deel echt nieuw.
We hopen dat hier in Gears 5 verandering in komt. Maps als Gridlock en Clocktower zijn echte klassiekers en heel goed vormgegeven, maar ze zitten al in bijna alle delen. Het nieuwe deel mag wat ons betreft wel wat meer nieuw werk bevatten. Uiteraard zien we de eerder genoemde levels graag terug, maar niet als het ten koste gaat van iets helemaal nieuws.
149771

5. Beast modus

Beast is een multiplayer modus uit Gears of War 3 waarbij een team van Locust het opneemt tegen een menselijk team. Het is een beetje te vergelijken met een omgekeerde Horde, waarbij de Locust spelers in de huid kunnen kruipen van Tickers, Berserkers en ander ondergronds gespuis van de planeet Sera.
Beast is een van de Gears 5 multiplayer features die we willen zien, omdat het een unieke modus is. Het was zeer populair in deel 3 en fans smeken The Coalition al jaren om Beast naar Gears of War 4 te brengen. Dit is nooit gebeurd, dus kan de ontwikkelaar dit mooi in het nieuwste deel implementeren.
149772

4. Minder focus op eSports

De multiplayer van Gears of War 4 was op zo'n manier in elkaar gezet dat het aan de wensen van eSports spelers voldoet. De game had twee overkoepelende categorieën waar de gamemodi onder vielen: core en competitive. De eerstgenoemde maakt gebruik van dezelfde regels als tijdens de eSports toernooien en bevat modi die alleen daarin speelbaar zijn.
Spelers die niks moeten hebben van eSports worden feitelijk weggehouden van modi als Execution. Dit terwijl het een van dé kenmerkende Gears of War multiplayer ervaringen is. Alleen al om deze reden staat dit punt zo hoog in onze Gears 5 multiplayer features special. Een andere bijwerking is dat wapens anders werken in core en competitive. Dat brengt ons bij het volgende punt.
149773

3. Overkoepelende wapen balancering

Als je in Gears of War 4 dan toch de overstap maakt naar modi in competitive, merk je al snel dat er heel veel dingen anders zijn. Zo kan je geen gebruik maken van de Enforcer en werken de Lancer en Gnasher merkbaar anders. De plaatsing van bepaalde wapens op de map is ook compleet verschillend.
Een overkoepelende wapenbalancering staat daarom hoog in onze lijst met Gears 5 multiplayer features. Het is logisch dat eSports spelers met bepaalde restricties spelen, maar in deel vier wordt dit ook aan de gewone speler opgedrongen. We hopen dat dit in Gears 5 niet meer zo is.
149774

2. Goede netcode

Een van de belangrijkste dingen voor een multiplayer game is een goede netcode. Als je online connectie niet zo goed als perfect is, ben je snel klaar met een game. Gears of War is hierop geen uitzondering. Hoe vervelend is het als je een schot lost en slechts de helft komt aan?
In de eerste periode na de release van deel 4 was dit ook het geval. Dit was met name vervelend, omdat je bij elk sterfgeval te zien kreeg hoeveel procent schade je deed. Soms leek het voor jou alsof je iemand veel had geraakt, maar dit bleek dan niet zo te zijn. Een goede netcode is daarom een van de belangrijkste Gears 5 multiplayer features.
149775

1. De 'perfecte' Gnasher

De belangrijkste notering in onze lijst met Gears 5 multiplayer features is de 'perfecte' Gnasher. De functionaliteit van dit wapen kan de multiplayer van de nieuwe Gears of War maken of breken. Dit komt doordat de gameplay voor het grootste gedeelte om de shotgun draait.
Het probleem is dat iedere Gears of War speler een eigen interpretatie heeft van de 'perfecte' Gnasher. De een zweert bij de shotgun uit deel 1 en de ander noemt die van deel 3 de beste. Voor The Coalition is het eigenlijk altijd een verloren strijd. Wij hopen dat de shotgun in ieder geval consistent is.

Tien Gears 5 multiplayer features

Dit was onze special met de tien Gears 5 multiplayer features die wij willen zien. Welke dingen wil jij terugzien in Gears 5? Hebben we iets gemist in onze lijst? Laat het ons weten in de reacties.