Dragon Ball Z Kakarot gameplay doet de serie eer aan [gespeeld op gamescom]

Article
donderdag, 05 september 2019 om 16:30
dragon ball z kakarot gameplay doet de serie eer aan gespeeld op gamescom 154184
Er zijn maar weinig franchises zo iconisch als die van Dragon Ball en dat is niet zo verwonderlijk. De altijd vrolijke Goku verscheen voor het eerst in 1989 op de beeldbuis en is sindsdien uitgegroeid tot een cultureel icoon met binnenkort weer een nieuwe game. Wij gingen alvast met de nieuwe game aan de slag en alles wat je over de Dragon Ball Z Kakarot gameplay moet weten, lees je hier!
Dragon Ball Z Kakarot gaat voor een gloednieuwe invalshoek binnen de Dragon Ball-serie. Waar eerdere games zich vooral richten op het vechten (zowel als vechttitel als third-person actietitel) gaat de Dragon Ball Z Kakarot gameplay voor een grote open wereld die je kunt ontdekken. Dit biedt flink wat nieuwe kansen en wat we al in die open wereld hebben ontdekt lees je hieronder!
Voordat we helemaal de diepte induiken, moet vooraf even gemeld worden dat we slechts twintig minuten konden ronddwalen in de wereld van Dragon Ball Z Kakarot. Wat je hieronder leest is slechts een kleine impressie van wat er in de uiteindelijke titel te vinden is.

Je eigen pad vormen

Zodra je in de wereld van Dragon Ball duikt, wordt al snel duidelijk dat je de vrijheid hebt om overal te gaan en staan waar je maar wilt. Op de oude vertrouwde Nimbus kun je rondvliegen en klussen klaren voor bekende personages uit de serie. Via verschillende iconen wordt aangegeven dat er hoofd- en zijmissies zijn die geklaard kunnen worden.
Zo heb je bijvoorbeeld Nam, de vredelievende strijder van een klein woestijndorpje, die oorspronkelijk uit de originele Dragon Ball komt. Hem kun je helpen om eten en drinken te vinden voor zijn dorp, omdat zijn vestiging dat zelf niet kan regelen. Hier verdien je bij het voltooien van de zijmissie weer experience mee, waardoor Goku sterker wordt en het weer tegen sterkere vijanden op kan nemen.

Dodelijke wereld

Dat Goku sterker moet worden heeft verschillende redenen. Zo moet hij sterker worden om vijanden die op natuurlijk wijze in de wereld verschijnen aan te pakken en is het nodig voor het verhaal. In Dragon Ball Z Kakarot krijg je namelijk allerlei verhalen uit de bekende Dragon Ball Z anime (en manga) voorgeschoteld. Ontwikkelaar CyberConnect2 is namelijk van plan om zo goed mogelijk het oorspronkelijke verhaal na te maken.
Toch blijft het daar niet bij, want door middel van onder andere de zijmissies worden ook gaten ingevuld van plotelementen die in de manga en anime nooit zijn beantwoord. Op deze manier weet de Dragon Ball Z Kakarot gameplay nieuwe, toffe elementen toe te voegen waar fans nu al naar uit kunnen kijken. Wie het complete verhaal wil, zal de game wel moeten spelen om antwoorden te krijgen op vragen die al tientallen jaren onbeantwoord zijn.

Meerdere personages in de Dragon Ball Z Kakarot gameplay

Een andere manier waarop de Dragon Ball Z Kakarot gameplay zich onderscheidt van andere titels met de naam Dragon Ball, is dat er hier een RPG wordt voorgeschoteld waarin je meerdere personages onder de knoppen hebt. Niet alleen met Goku ga je op pad, want je kunt ook nog met de onderstaande lijst aan personages door de wereld van Dragon Ball Z trekken:
  • Gohan (Kind, tiener)
  • Vegeta
  • Piccolo
  • Future Trunks
Hierbij heeft ieder personage wel verschillende aanvallen, maar valt er nog te twisten hoe groot de verschillen bij ieder personage zijn. Wij hebben alleen nog Goku onder de knoppen gehad, dus over de andere personages kunnen we nog niet al te veel uitweiden. Wel is bekendgemaakt dat je soms als specifieke personages gaat spelen bij bepaalde missies binnen een verhaallijn. Deze personages zijn onlosmakelijk verbonden met die missies en daar valt dan ook niet over te twisten binnen de game.

Bekende vechtstijl

Natuurlijk bewaren we het beste voor het laatste, want hoe kunnen we het over een Dragon Ball-game hebben zonder het vechtsysteem toe te lichten. Het vechten in Dragon Ball Z Kakarot lijkt in grote lijnen best wel op dat van andere 3D Dragon Ball-vechtgames. De camera volgt je automatisch vanuit een third-person perspectief, terwijl je klappen (of ki-aanvallen) uit kunt delen met de verschillende knoppen.
Hierbij kun je combo’s maken, aanvallen ontwijken en natuurlijk je Kamehameha Wave afvuren. Die laatste is één van de verschillende superaanvallen die in de game te vinden zijn. Zo heb je bijvoorbeeld ook een Meteor Mash die je kunt gebruiken, maar zoals wel vaker bij superaanvallen, moet deze wel eerst opgeladen worden.

Nog geen releasedatum voor Dragon Ball Z Kakarot

Helaas is er nog niets bekend over de releasedatum van Dragon Ball Z Kakarot. De game is al een tijdje in ontwikkeling (voorheen onder de naam Project Z), maar Bandai Namco en CyberConnect2 zijn nog niet klaar om een datum op de titel te plakken. Fans moeten tot dat moment dus in spanning afwachten en hebben misschien nog wel tijd om de anime nog een keer te kijken.
Voor meer over gamescom 2019, kun je naar onze speciale gamescom 2019-pagina.