Battleborn co-op details - Een overzicht van alle mogelijkheden

Article
zaterdag, 14 mei 2016 om 11:00
xgn google image
Sinds vorige week is de nieuwe game van Gearbox Software, Battleborn, verkrijgbaar. Een titel gecreëerd door de makers van Borderlands. Dan moet de co-op natuurlijk hilarisch, fantastisch en schietgraag zijn. Hier vind je de Battleborn co-op details met alles wat je moet weten!
We beginnen eerst met enkele details. In het lijstje hieronder zie je belangrijke informatie over de co-op van Battleborn overzichtelijk in een rijtje. De pagina's hierna zullen gaan over de plus- en minpunten met Battleborn co-op details. Of de game zelf goed of slecht is, kun je lezen in onze Battleborn review.

Battleborn co-op details:

Offline: Ja. (splitscreen met 2 spelers)
Online: Ja.
Coöperatieve campaign: Ja (maximaal 5 spelers)
Competitieve multiplayer: Ja.
Player versus Player: Ja (maximaal 10 spelers in één wereld)
Drop- in drop out: Nee.
Lobby: Ja.

Doet ons denken aan:

90994

Battleborn co-op details - Pluspunten

In principe is de gehele game met een vriend, of meerdere vrienden, te spelen. Hiervoor moet je wel eerst alleen de proloog spelen, waarna je met maximaal vijf man aan de slag kunt in de wereld van Battleborn. Waggel met zijn vijven door het verhaal van Battleborn heen of duik in de wereld van de multiplayer, waar je de keuze hebt uit drie verschillende modi: Capture, Incursion en Meltdown.
Het is natuurlijk niet vereist dat je met vier vrienden de co-op van Battleborn induikt; willekeurige vreemdelingen op het wereldwijde web kunnen je ook helpen, al zal je beleving van de co-op dan niet zo tof zijn als met vier vrienden. Met vrienden is plezier namelijk een grotere garantie, dan met vier vreemdelingen. Vanaf het begin heb je de keuze uit vijf personages die je kunt gebruiken. De andere personages zal je eerst nog moeten vrijspelen, wat je doet door zoveel mogelijk missies te voltooien en PvP te winnen.
Om co-op te spelen, moet je in het hoofdmenu van Battleborn jouw vrienden uitnodigen om jou te joinen of bepalen of jij met hun meedoet. Vanuit de daaropvolgende lobby krijg je vervolgens een missie-overzicht; vier opties, waarvan de missie met de meeste stemmen wordt gespeeld. Vanaf hier begint het co-op plezier.
Battleborn schaart zich onder de titel schietfestijn, maar dat is ook niet zo bijzonder met Gearbox Software als ontwikkelaar. De hoeveelheid vijanden op je scherm is op een gegeven moment niet meer op twee handen te tellen. In het begin kan dit nog aanvoelen als overweldigend en heb je misschien geen flauw benul wat je aan het doen bent, maar na verloop van tijd heb je door wie de zwakke vijanden zijn en voor welke tegenstanders je moet oppassen.

PvP

De PvP werkt toch wel erg goed, na een wat hobbelig begin. We merkten op dat we in de game werden gezogen en nogal eens zaten te schreeuwen als we achter een vijand aanrenden. In drie modi is de mogelijkheid op dit gevoel aanwezig. Capture is een soort King of the Hill, waarmee je drie punten op de map moet vasthouden en Meltdown is een begeleidingsprogramma voor suïcidale minions.
Het meeste plezier hebben wij echter beleefd aan Incursion, een modus zwaar geïnspireerd door League of Legends. Je moet namelijk twee grote bots beschermen en tegelijkertijd de twee bots uitschakelen van de vijand. Hectische taferelen zullen ontstaan, vooral als je tegenover meerdere menselijke vijanden staat. Op die momenten is het essentieel dat je goed samenwerkt, iets waar wij ook achter kwamen en na het verslaan van twee tegenstanders veel voldoening uithaalden.
90997

Battleborn co-op details - Minpunten

De co-op van Battleborn zorgt er wel voor dat je enkele uurtjes in de game kwijt bent, maar geheel perfect is hij dan weer niet. Zo zijn er enkele kleine punten en wat grotere aspecten die niet helemaal kloppen.
Het eerste grote minpunt is dat als je co-op gaat spelen, je niet de missie kunt kiezen die chronologisch is voor het verhaal. Als je direct na de prologue een missie wilt doen met mensen online, dan is er een kans dat je ineens met de vierde missie of zelfs de zesde missie aan de slag gaat. Als nieuweling is het dus erg onhandig, aangezien je zo weinig meekrijgt van het verhaal zelf. Met vier vrienden kun je nog bepalen welke missie jullie willen doen, maar met willekeurige mensen wordt dat toch al snel lastig. Zo gaat verhaal soms totaal langs je heen.
En dat verhaal van Battleborn is al lastig te begrijpen en de co-op voegt niets extra toe om het uit te leggen. Er zijn slechts acht verhaalmissies, die allemaal om hetzelfde principe zijn opgebouwd: kies een verhaalmissie, kies een personage en loop van het beginpunt naar het uiteindelijke doel om daar een eindbaas te verslaan. Op de weg daar naar toe zal je hordes aan vijanden op je zien afkomen, die in principe geen gevaar vormen voor jou en je team.
Zo kan het voorkomen dat er één iemand, of meerderen, in je team zitten die al een hoger level is en daardoor een veel sterker personage heeft. Het gevolg: de beste man/vrouw slaat door elke robot heen alsof die van boter is. Het enige wat je op dat moment nog kan doen is er achteraan huppelen en vervolgens de 'restjes' op te ruimen. Als dit allemaal gedaan is, begint het eindeloze grind-verhaal.
De hamvraag aan het einde van een spetterende co-op sessie blijft echter: vermaakt dit principe je over een paar maanden ook nog? Een lastige vraag. Qua verhaalmissies zal dit niet het geval zijn, of Gearbox moet snel extra elementen hieraan gaan toevoegen. Maar op het gebied van PvP zou het best wel eens kunnen dat je co-op blijft doen. En blijft doen, à la Borderlands. Want dat landschap van gamen beheerst Gearbox Software erg goed.

Populair Nieuws