5 unieke features in Sekiro Shadows Die Twice - Vernieuwing alom

Article
donderdag, 21 maart 2019 om 11:14
xgn google image
Tijdens onze impressie met Sekiro Shadows Die Twice zagen we veel oude gameplayelementen voorbijkomen, maar ook gloednieuwe aspecten. Wij hebben er een aantal unieke features voor je op een rijtje gezet. Lees het in onze 5 unieke features in Sekiro Shadows Die Twice.

5. Grappling hook

Tijdens de Video Game Awards van 2017 zagen we het al voorbijkomen: een mechanisch element. Tot aan de Microsoft persconferentie was niet duidelijk wat dit was, maar nu weten we het. Het is de linkerarm van de hoofdpersonage dat meerdere doeleindes heeft. En één van die doeleindes is als een grappling hook.
Tijdens de gameplaytrailer die wij voorgeschoteld kregen, sprong onze held van hot naar her met zijn grappling hook. Even snel naar een boom springen om de situatie in te schatten, of juist veilig hogerop om een nieuw aanvalsplan te bedenken. Deze feature voegt iets compleet nieuw toe aan een From Software game, zoals het springen naar vijanden.
Als een situatie op de grond net iets te hachelijk wordt, en je ook nog constant wordt beschoten met pijlen, kun je snel even naar die desbetreffende boogschieter springen met je grappling hook en hem het zwijgen opleggen.
133600

4. Sluipen

Naast de toevoeging van een grappling hook aan je arsenaal zagen wij nog iets unieks voorbijkomen voor een From Software game. Er zit namelijk een sluipelement in Sekiro: Shadows Die Twice. In andere titels van de ontwikkelaar kon je al stilletjes een vijand van achteren, of zelfs boven, benaderen en een dodelijke slag uitdelen. Maar in Sekiro gaat dat net een stapje verder.
Je kunt zelfs langs wanden sluipen om even te kijken wie er allemaal klaarstaat om jou een kopje kleiner te maken en zelfs aan een rand hangen. Denk hierbij snel aan Splinter Cell of Assassin’s Creed waarbij je de tegenstander naar je toe lokt en vervolgens dodelijk toeslaat.
Maar er zitten ook kat-en-muisspelletjes in de game waarbij je echt moet sluipen om verder te komen. In de gameplaytrailer die wij zagen, werden we in de gaten gehouden door een gigantische slang. Onze samoerai verstopte zich in ietwat hoog gras, net zoals bij Horizon: Zero Dawn, en vluchtte snel weg toen de slang de andere kant opkeek. Dit sluipen gaat een belangrijke feature zijn, maar From Software heeft wel aangegeven dat het een actievolle game blijft.
133601

3. Verbondenheid

Compleet uniek is een geheel verbonden wereld niet in de ogen van From Software, maar de laatste titels van de ontwikkelaar hadden dit toch iets minder. De eerste Dark Souls was een echte interconnected map, waarbij je vanuit de onderste regionen van Ash Lake helemaal naar Anor Londo kon lopen. Diens opvolgers maakten vooral gebruik van checkpoints waardoor je kon reizen via bonfires (Dark Souls) of lantarens (Bloodborne).
Sekiro: Shadows Die Twice belooft weer naar die verbonden wereld te gaan, zoals From Software zelf al aangaf. Volgens de makers lijkt de game in dat aspect ook veel op Dark Souls, maar of er ook een optie komt om jezelf van hot naar her te verplaatsen via checkpoints is nog niet bekend.
133602

2. Meer ontdekking

Tijdens één van die kat-en-muisspelletjes kwamen we bij een deur uit die volgens de makers erg bijzonder is. Deze Shinobi-deur kan namelijk alleen worden geopend door jouw personage en achter de deur schuilen meerdere bijzonderheden. Zo kunnen de deuren leiden naar onverwachte plekken of zelfs geheime gedeeltes van de map. Wat je daar dan aantreft en of je er beloningen voor krijgt, wilde From Software nog niet bekendmaken.
Maar het is slechts één onderdeel van de ontdekkingsdrang van From Software. Samen met de grappling hook belooft Sekiro: Shadows Die Twice een game te zijn waarin je veel mag verkennen met jouw personage op zoek naar verborgen geheimen en misschien nog wel meer.
133603

1. Reviven!

Maar de meest unieke feature in Sekiro: Shadows Die Twice was wel het feit dat je jezelf kon reviven! Na een gevecht met een enorme kerel was onze samoerai verslagen en kwam het ‘Dead’ in beeld te staan. Meestal is het dan zo in een From Software game dat je vanaf een checkpoint begint en het weer opnieuw mag proberen.
Maar in Sekiro: Shadows Die Twice was dit niet het geval. Onze samoerai wachtte rustig af tot de vijand iets verder weg was gelopen en stond ineens op om hem van achteren aan te vallen. Denk nu niet direct dat de game een stuk makkelijker is dan Dark Souls of Bloodborne, want de feature is niet altijd te gebruiken. From Software wilde echter geen specifieke details over de nieuwe feature geven.

5 unieke features in Sekiro Shadows Die Twice

Dit waren 5 unieke features in Sekiro: Shadows Die Twice. Voor een uitgebreidere blik op de game verwijzen wij je graag door naar de E3 2018 preview.

Populair Nieuws