The Final Girls Review (Blu-ray) - Foute mix van humor en horror

zondag, 21 februari 2016 om 11:00
Combineer humor, seks en horror en je hebt The Final Girls. Het is een super foute film die doet vermoeden dat je een B-film in handen hebt. In deze The Final Girls review lees je dat de film, die nu uit is op Blu-ray, nog niet eens zo heel slecht is.
In The Final Girls wordt een te vrolijke situatie voorgeschoteld van Max (Taissa Farmiga) die in de auto zit met haar moeder Nancy (Malin Akerman). De sfeer die neergezet wordt is de sfeer die we kennen uit oude B-films van vroeger. Hoe dan ook: elke kijker weet dat dit verkeerd afloopt. Natuurlijk!

Een tripje naar het verleden

Daar gaat de film dan ook niet om. Het intro is slechts een introductie van twee van de hoofdrolspelers, die later in het verhaal op een vreemde manier elkaar weer tegenkomen. Het toeval wil namelijk dat Nancy ooit in een film gespeeld heeft. En als Max die gaat bekijken in de bioscoop, belandt ze opeens met haar vrienden op de filmset van de film waar moedertje lief ooit in zat.
Te vreemd voor woorden dus, maar stiekem ook wel hilarisch. Want Nancy leeft dus terug in de tijd, heeft officieel nog helemaal geen dochter, en heeft dus geen idee wie Max en haar vrienden zijn. Maar dat is niet het ergst. Bijkomend probleem is de hele setting, want iedereen zit opeens op de filmset van een cult-horrorfilm waarbij iedereen om de beurt afgeslacht wordt door een moordenaar!
The Final Girls review drie mensen in het bos

Idioot op een positieve manier

De film levert zulke absurde situaties op dat je er wel op móet lachen. Zo denkt een van de vrienden van Max de hele film uit zijn hoofd te kennen. Dus die slayer gaat echt niet achter hem aan. Wrong! Dus wel. En zo krijgt de gehele cultklassieker een nieuwe wending en weet niemand meer waar hij of zij aan toe is. De truc is dan ook om met wat verstand over de film en gezond verstand de killer een stap voor te zijn.
Natuurlijk gaat dit niet zomaar, en moet er ondertussen eerst wat bloed spatten. Is The Final Girls eng? Nee, zeker niet. Je moet lachen. De film is idioot, maar idioot grappig. Bovendien zit de film ook nog eens vol met niet eens onbekende acteurs. Een van de rollen wordt namelijk vertolkt door Nina Dobrev, die we kennen als vaste speler uit The Vampire Diaries (tot voor kort dan, want daar is ze nu mee gestopt).

Grote namen leveren kwaliteit

En Akerman heeft niet in onbekende komedies gespeeld: The Proposal en Couples Retreat zijn daar slechts voorbeelden van. Tot slot mag ook Adam DeVine niet vergeten worden. Hij is namelijk hard op weg om echt naam te maken in Hollywoord als komedieacteur. We kennen hem uit Pitch Perfect en het onlangs uitgebrachte The Intern.
Hoewel namen niets uit zouden moeten maken, maakt het wel degelijk uit in The Final Girls. De cast kán namelijk acteren. En hoewel ze allemaal domme stereotypetjes neerzetten, besef je als kijker dat dat de hele bedoeling van de film is en dat ze dat met verve doen. Juist door de bijdrage van deze vakkundige lui pakt The Final Girls verrassend leuk uit en is het geen slechte B-film!
The Final Girls review bange mensen in gekke pakjes

The Final Girls Review - Fout op een leuke manier

Al moet je er wel duidelijk van houden. Want wat je krijgt zijn simpele figuren. Een meisje wil alleen maar dom twerken en kleding uittrekken, en een ander denkt ook allen maar aan seks lijkt het wel. Je moet dus van domme dialogen en absurde situaties houden wil je ook maar een beetje genieten van The Final Girls. En dat is dus niet voor iedereen weggelegd.
Maar besef wel dat de film doet wat het moet doen en daarmee meer dan geslaagd is. Dus ben je een avondje samen met vrienden en heb je zin in dom, maar ook echt dom vermaak, kijk dan The Final Girls. Je krijgt niets anders voorgeschoteld dan een film die nergens op slaat en dat is voor een avondje prima!