Pitch Perfect 2 Review (Blu-ray) - De Cupsong is terug

vrijdag, 04 december 2015 om 17:24
De eerste Pitch Perfect film werd bekend door zijn Cupsong. Dit werd een internethit en allerlei meisjes probeerden deze unieke vorm van muziek na te doen. Pitch Perfect 2 is nu uit op Blu-ray en DVD.
Pitch Perfect gaat over de a capella zanggroep de Barden Bellas. In de eerste film was te zien hoe deze opmerkelijke groep meiden nationaal kampioen werden door met een vernieuwend optreden te komen. Nu zijn we drie jaar verder en zijn de Barden Bellas zo bekend geworden dat ze zelfs voor de president mogen optreden. Helaas gebeurt hier iets ongelukkigs....
De Barden Bellas mogen niet meer optreden, maar om hun recht op optreden te rechtvaardigen, krijgen ze nog één kans. Als zij het WK winnen en hun naam zuiveren, mogen zij weer optreden. Maar dit gaat lastiger worden dan het lijkt wanneer zij hun Duitse concurrenten zien.
Pitch Perfect 2 <a href=review" class="img-responsive" src="https://cdn.xgn.nl/upload/201505/t/pitch-perfect-2-review.jpg" />

Meer dan een zanggroepje

De hoofdpersoon Beca heeft meer aan haar hoofd dan alleen haar zanggroepje en begint een stage bij een producent. Als een slaafje wordt ze telkens ingezet om koffie en burrito’s te halen. Tot ze op een dag iets van zich laat horen en haar ideeën deelt. Ze wordt onder druk gezet en dit kan of heel goed uitpakken of enorm verkeerd gaan.
In vergelijking tot de eerste film wordt er nu ook meer focus gelegd op Fat Amy. Ze was één van de succesfactoren van de film en de filmmakers hebben dit dan ook met beide handen aangepakt. Verder bestaat de Barden Bellas uit dezelfde meiden als de vorige film, maar met één kleine toevoeging, de Barden Bellas kennen een nieuw lid.
Pitch Perfect 2 review

Overdrijven is ook een kunst

Pitch Perfect is een film die onwijs overdreven is, stereotypes vliegen je om de oren en niets wordt aan het toeval overgelaten. Zo denkt Fat Amy alleen maar aan voedsel en zijn de Duitse tegenstanders agressieve en enge mensen. De overdreven stereotypes passen ergens toch ook wel goed in de film en zijn opvallend genoeg niet eens storend.
In tegendeel, vaak zorgen deze types juist voor de humor in de film. Er zijn veel rare typetjes binnen de groep, bijvoorbeeld Fat Amy en Lilly, maar ook vreemde buitenstaanders, zoals Bumper en de presentatoren. Met hun foute opmerkingen en vreemde gewoontes krijgen ze het telkens weer voor elkaar om je aan het lachen te krijgen. Daarnaast bevat de film ook veel flauwe grapjes die stiekem erg grappig zijn.

Extra's op Blu-ray vallen tegen

Juist vanwege de 'feel' van de film en de grappen is het daarom zonde om te zien dat er op de Blu-ray versie geen bloopers staan. Iets wat een film als deze ten goede was gekomen. Hoewel de Blu-ray vol zit met extra's, is het allemaal niet echt de moeite waard. Ja, je ziet wat extra voorstellingen van optredens die de film niet gehaald hebben. Maar na het bekijken begrijp je ook meteen waarom. Voor de extra's hoef je de film dan ook niet te kopen.
Pitch Perfect 2 review

Aangenaam vervolg

Of Pitch Perfect 2 net zo’n hit gaat worden als de eerste film, is ook nog maar de vraag. De successen die toen werden behaald met de cupsong waren enorm en hoewel het lied nu weer terugkomt, zal dit waarschijnlijk niet weer gebeuren. Toch hebben de filmmakers weer een eigen nummer in de film verwerkt. Of dit lied aanslaat, zullen we zien, maar waarschijnlijk niet.
Al bij al is Pitch Perfect 2 een grappige film om naar te kijken. Hoewel er weinig echt nieuw is aan deze tweede film is het een aangenaam vervolg. De flauwe humor en de overdreven personages zullen een hoop meiden aan het lachen krijgen, want dat is het: een echte meidenfilm. Oh, en vergeet niet te blijven zitten, voor een grappig bonusfilmpje tijdens de aftiteling!