Telltale Batman Season 2 Episode 3 Review - Fractured Mask

zaterdag, 02 december 2017 om 11:55
De man die ’s nachts leeft als vleermuis om Gotham veilig te houden is populair. Ontwikkelaar Telltale games heeft een nieuw avontuur het ethernet in geslingerd en in deze Telltale Batman Season 2 Episode 3 review lees je alles over de man met zijn zwarte pak én masker. Hallo, welkom, Fractured Mask.
In Batman Telltale Batman Season 2 Episode 2 vielen we bijna in slaap, wegens saaie dialogen en ontwikkelingen. Dat is vrij bizar, omdat de rode draad van het verhaal best interessant is. Bruce Wayne heeft namelijk kennis gemaakt met The Pact, een crimineel netwerk en stond voor het eerst oog in oog met Bayne. Epsiode 3 borduurt verder op deze gebeurtenissen.

Een toffe puzzel

Daar is de titel ook naar; Fractured Mask. Batman draagt een ‘masker’ om te infiltreren. Want wat zijn de criminelen van plan en waarom is Riddlers lichaam gestolen? Episode 3 is bij aanvang in ieder geval een stuk interessanter dan de vorige episode en serveert al vrij snel een toffe puzzel. Dat je de locatie al eerder hebt gezien en deze opnieuw wordt gebruikt, is niet erg. Want eindelijk mogen de hersentjes even kort gekraakt worden. De Riddler zou nog tros zijn geweest ook!
Jammer genoeg blijft het wel bij die ene toffe puzzel, al krijg je gave actie voorgeschoteld én wat interessante ontwikkelingen. Iedereen die in de loop der jaren een beetje het Batman universum gevolgd heeft, of bijvoorbeeld pas sinds kort in ingestapt met de tv-serie Gotham, weet dat Batmans hart sneller gaat kloppen zodra hij in de ogen kijkt van Catwoman. Aantrekken en afstoten. Het spelletje werkt en hoe dit spelletje gespeeld wordt in de nieuwe episode is geheel aan de speler.
Telltale Batman Season 2 Episode 3 Review

Jij en Catwoman, oe la la

Dat is de kracht van Telltale games: mooie dialogen voorschotelen en dan de speler zelf diverse keuzes laten maken om ze het gevoel te geven een draai aan het verhaal te geven. In episode 3 mag je kiezen in hoeverre Batman zijn gevoelens voor Catwoman uit. Een romantische kus is niet verboden. Sterker nog. Misschien heeft de episode nog meer in petto. Je zal je in ieder geval minder snel vervelen dan bij de vorige episode!
Sowieso is de relatie tussen Batman en Catwoman belangrijk, ook in The Pact. Want Harley Quinn voelt al snel aan haar wateren dat er iets niet helemaal in orde is. Is er een mol? En zo ja, wie is die mol? Ook daarin mogen interessante keuzes gemaakt worden. Ga je voor eigen succes of niet? Episode 3 eindigt in ieder geval met een toffe cliffhanger en daarmee is de nasmaak van episode 2 als sneeuw voor de zon verdwenen! Puik werk Telltale. Al hadden wat toffe actiescenes niet misstaan, die er nu in zit is helaas vrij standaard.

Telltale Batman Season 2 Episode 3 Review - Nasmaak is weg

Daarbij moet ook gezegd worden dat een stuk in het midden nog altijd even inspiratieloos aanvoelt als het vorige deel met onnodige dialogen en stukken. Het is een kwestie van even door de zure appel heen bijten. Want neem van ons aan dat het begin en het einde om van te smullen zijn. En dus kijken we reikhalzend uit naar episode 4! Hopelijk weet Telltale deze stijgende lijn voort te zetten en dan wordt het misschien toch nog wat met dit tweede Batman seizoen.