Ted 2 Review (Blu-ray) - Slaat de plank mis

zaterdag, 12 december 2015 om 10:02
Ted is terug met een nieuw avontuur. Dit keer gaat hij de strijd aan met de Amerikaanse overheid om zijn burgerschap terug te krijgen, en tijdens dat avontuur gaat natuurlijk weer genoeg mis. Of de film ook het kijken waard is, lees je in de Ted 2 review.
Een ieder die fan is van het werk van Seth MacFarlane, of gewoon heel veel voldoening haalt uit seksgrappen en andere slechte humor, heeft vrijwel zeker gehoord van Ted. Deze doodnormale teddybeer komt in de gelijknamige film uit 2012 tot leven, om vervolgens eens flink te genieten van het leven met zijn ‘thunder buddy’ John.
Drie jaar later is Ted terug op het witte doek, en het leven van zowel John (Mark Wahlberg) als Ted (Seth MacFarlane) is flink veranderd. Eerstgenoemde is nog steeds zijn breuk met Lori aan het verwerken, de liefde van zijn leven uit het eerste deel.
Ted daarentegen heeft meer geluk in de liefde, en is getrouwd met Tami-Lynn (Jessica Barth). Echter heeft ook Ted niet alles meezitten, en een jaar na het huwelijk zit het koppel in een flinke dip. De remedie tegen dit ongeluk: het nemen van een baby.
ted 2 review duiken in de rivier

Verhaal stelt teleur

Deze kinderwens brengt echter een groot probleem aan het licht. Ted blijkt volgens de staat geen mens te zijn, maar een voorwerp. Hij wordt gezien als iemands bezit. Het is reden voor de teddybeer en zijn vrienden om de strijd met de overheid aan te gaan, en de verhaallijn van dit tweede deel wordt ingezet. Helaas weet Ted 2 hiermee geen indruk achter te laten.
Ted 2 is een komedie, iets wat het eerste deel heel goed liet zien. Een teddybeer die verslaafd is aan wiet, met allerlei vrouwen naar bed gaat, en ook nog eens een beste vriend heeft die net zo gestoord is. De niet serieuze toon die het eerste deel zo grappig maakte, ontbreekt in grote lijnen compleet in Ted 2. Het voelt soms net alsof de film zichzelf te serieus wil nemen, en dat mislukt finaal.
ted 2 review sperma stelen

Moet het hebben van de losse grappen

Daardoor is de rode draad van de film eigenlijk totaal niet interessant als kijker, en moet je het dus hebben van de willekeur van gebeurtenissen die het tweetal meemaakt samen met hun advocate Samantha L. Jackson (Amanda Seyfried). Want hoewel het verhaal in Ted 2 niet interessant is, er zitten wel degelijk een aantal leuke scènes in de film verwerkt.
En het gros van die belevenissen doen je terugdenken aan de eerste film, omdat Ted en John gewoon ouderwets aan het klooien zijn. Als je mocht kiezen tussen een monoloog van een rechter tijdens de zitting van Ted, of een teddybeer die het sperma van een topsporter probeert te stelen, dan is de keuze snel gemaakt. Ted 2 heeft te weinig goede humor die het eerste deel sterk maakte.
ted 2 review drinken in de bar

Verwijzingen naar de eerste film zijn vermakelijk

Dit wordt versterkt door het feit dat de leukste delen van de film bestaan uit knipoogjes naar het origineel. Zo is Donny (Giovanni Ribisi) terug van weggeweest, en hij heeft het nog altijd op de beer gemunt. De achtervolging tussen de twee aan het einde van de film is daarmee ook meteen een van de hoogtepunten, en het maakt het gebrek aan humor in de rest van de film een klein beetje goed.
Dit gebrek zit vooral in het middenstuk, waar Ted met zijn gezelschap per auto naar New York rijdt. Het haalt de snelheid uit de film, en is daarbovenop gewoon saai. Het feit dat de film bijna twee uur duurt is sowieso wat vreemd, en een goede komedie zou zelfs moeite hebben om die tijd te vullen.
Ook de extra's kunnen de film niet redden. Op de Blu-ray kun je naast de standaardfilm aan de slag met: audiocommentaar onder beelden van de film, deleted scenes, en een paar achter-de-schermenvideo's. Dat laatste is nog enigszins interessant, maar de rest sla je eigenlijk meteen over. Het zijn geen toevoegingen aan het pakket die de aanschaf van Ted 2 aantrekkelijker maken.
ted 2 review porno op de laptop

Ted 2 Review - Een gemiste kans

Ted 2 is helaas niet de film geworden die veel fans hoopten te zien. In plaats van meer grappen en grollen van twee gekke vrienden, neemt de film een serieuzere toon aan die totaal misplaatst is. Een pratende teddybeer past gewoon niet bij een kwestie over gelijke rechten, zeker niet in een komedie. Hoewel Ted 2 een paar leuke scènes kent, is het geheel erg tegenvallend. Een gemiste kans, want dat de knotsgekke beer leuk kan zijn hebben we reeds geleerd.
Cijfer: 5