Spider-Man Turf Wars Review - Knokken met de maffia

maandag, 31 december 2018 om 13:41
spider man turf wars review knokken met de maffia 144380 1
De DLC van Marvel’s Spider-Man trapte af met een vliegende start en nu is het tijd voor deel twee: Turf Wars. Weet Spidey’s aanvaring met maffiabaas Hammerhead een goede indruk achter te laten? Je leest het in onze Spider-Man Turf Wars review!
Na een goede start van de DLC voor Marvel’s Spider-Man “The City That Never Sleeps” is nu ook het tweede deel verschenen. Het eerste deel wist een goede indruk achter te laten, zoals je al kon lezen in onze review van Spider-Man DLC The Heist. In onze Spider-Man Turf Wars Review kom je erachter of het tweede deel in de DLC reeks ook hoge ogen gooit.

Doorsnee

Turf Wars pakt het verhaal op waar het eerste deel van het driedelige The City That Never Sleeps verhaal ons achterliet. De boze maffiabaas Hammerhead duikt op na het fiasco dat Black Cat veroorzaakte en zorgt ervoor dat Spider-Man zijn handen meer dan vol heeft aan een nieuwe vijand. Hammerhead heeft snode plannen die voor een hoog dodental garant staan en dus moet Spidey daar een stokje voor steken in een aantal missies waar je in minder dan twee uur wel klaar mee bent (al kun je drie uur met de DLC doen door extra missies).
Wat het verhaal betreft heeft het tweede deel in de DLC reeks niet veel in petto. De chemie tussen Black Cat en Spidey die de drijfveer van het eerste deel was ontbreekt en er is eigenlijk niets dat het gat opvult. Spider-Man staat er nu namelijk alleen voor en er is niets in het verhaal dat als een goede aanvulling op het personage van Peter Parker (lees: Spider-Man) die dankzij de interactie met Black Cat wel ontstond.
Hammerhead is simpelweg de volgende schurk wiens plannen gedwarsboomd moeten worden. Het verhaal mist de persoonlijke band die de verhalen met Spidey hebben en dus speel je het meer om je voor te bereiden op het derde deel van de DLC “Silver Linings”. Daarnaast verdien je er weer nieuwe kostuums mee die wederom een leuke toevoeging zijn en je in stijl door de stad laten swingen.
Marvel's Spider-Man Turf Wars Review - <a href=Sony" class="img-responsive" src="https://cdn.xgn.nl/upload/201812/t/marvels-spider-man-turf-wars-review.jpg" />

Sterke basis

De gameplay van het slingeren voelt dan ook nog steeds fantastisch, net als het vechtsysteem dat wederom een beetje wordt uitgediept door de toevoeging van een nieuwe vijand. Ditmaal een schurk die zichzelf met een elektrisch schild kan beschermen en als een sneltrein op je afstormt om je een flinke pets op je gezicht te geven. Hierdoor moet je wederom je tactiek aanpassen om vijanden van je af te slaan in chaotisch en uitdagende gevechten die nog net zo goed voelen als toen de game uitkwam in september.
Als je geen genoeg kunt krijgen van die gevechten kun je je vaardigheden ook nog eens laten stralen in de toegevoegde zijmissies waarin je schuilplaatsen van de maffia leeg moet ruimen door ronde na ronde vijanden uit te schakelen. Het is meer van hetzelfde, wat niet per se slecht is. Aangezien het vechten nog steeds goed is, zou er geen vuiltje aan de lucht moeten zijn.
Marvel's Spider-Man Turf Wars Review - Sony

Meer van hetzelfde

Helaas hangen er donkere wolken boven Turf Wars, want na de vliegende start van de eerste DLC zijn de verwachtingen hoog. Hierdoor is het vrij teleurstellend om te ontdekken dat Turf Wars meer een tussendoortje is dan het hoofdgerecht waar je na The Heist op zit te wachten. Die eerdere DLC wist een maaltijd voor te schotelen dat meerdere michelin sterren waard was en dat is dit zeker niet.
Het wordt nog duidelijk als je kijkt naar de andere zijmissies in Turf Wars, want dat is wederom meer van hetzelfde. De social media schurk Screwball uit de main game en de eerste DLC is terug om je uitdagingen te geven die je als aanvullende minigames kunt zien. Er is niets mis met de leuke minigames, maar bijzonder is het zeker niet en je vergeet al snel dat het een onderdeel is van de game.

Spider-Man Turf Wars Review - Slappe hap

De Screwbal-missies zijn tekenend voor de gehele Turf Wars DLC; je zal het allemaal snel vergeten. Er is geen moment in Turf Wars dat je omver zal blazen door een verhaal dat niet speciaal of bijzonder aanvoelt, wat jammer is aangezien de lat door de makers zelf zo hoog werd gelegd. Dit tussengerecht speel je dan ook meer vanwege de gameplay die nog net zo geweldig is als altijd waardoor je al met al een uurtje of drie zoet zal zijn door de extra missies naast het verhaal.
Marvel's Spider-Man is nu verkrijgbaar op de PlayStation 4. De tweede DLC van The City That Never Sleeps is verkrijgbaar voor 7,99 euro op de PlayStation 4. De volledige DLC-uitbreiding The City That Never Sleeps is verkrijgbaar voor 19,99 euro op de PlayStation 4.
Cijfer: 5.5