Snipperclips Plus Review - Geknipt voor een vriendenavond!

vrijdag, 17 november 2017 om 16:37
Even geleden liet Nintendo ons knippen en plakken met de schattige poppetjes uit Snipperclips. De game werd door ons met open armen ontvangen en beloond met een 8.0 in de review. Nu we alle puzzels wel doorgespeeld hebben is het hoog tijd voor DLC genaamd Snipperclips Plus.Check deze Snipperclips Plus Review om te zien wat er allemaal bij komt!
Toen Snipperclips uitkwam bevatte de game 45 levels vol puzzelplezier verdeeld over drie verschillende werelden: Noisy Notebook, Retro Reboot en Silly Science. In iedere wereld moest je de meest uiteenlopende puzzels oplossen door je poppetjes ingenieus in vorm te knippen, te draaien en te verplaatsen. Het zorgde in ieder level weer voor een glimlach op je gezicht.
De game kostte 20 euro en was al iedere cent waard. Zeker ook omdat iedere puzzel alleen of met twee spelers te spelen is en de game bovendien verschillende multiplayer modi zoals de Party modus en enkele minigames kende.
Snipperclips Plus Review

Lekker veel nieuw puzzelplezier

Met Snipperclips Plus voegt ontwikkelaar SFB Games voor tien euro nog eens een hele berg aan content toe aan bovengenoemd puzzelplezier. Om te beginnen krijg je twee nieuwe werelden genaamd Cosmic Comics en Toybox Tools die ieder 15 levels bevatten. In totaal krijg je dus 30 nieuwe levels om alleen of samen door te spelen.
Het is een flinke toevoeging wat het totaal aan levels op 75 brengt. En de nieuwe puzzels zijn allemaal net zo origineel als de eerste 45. Je knipt nieuwe, wat uitdagendere vormen en moet weer met allerlei objecten in de weer. Zo moet je een kanon bedienen, kippen over gevaarlijk terrein begeleiden en vallende balletjes in een corresponderend mandje zien te krijgen.
Het klinkt allemaal erg makkelijk, maar is dat soms echt niet. Je moet vaak goed nadenken over welke vorm je poppetje moet hebben en in sommige levels goed kunnen timen wanneer je iets doet. Anders gaat het compleet mis en moet je vooraan beginnen. Soms is een level ook redelijk chaotisch waarbij je relatief snel moet zijn met je acties, wil je de puzzel oplossen.
Snipperclips Plus Review

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd

SFB Games legt met deze chaos in de nieuwe levels de nadruk wat meer op multiplayer en maakt vooral de nieuwe levels wat minder geschikt om alleen te spelen. Maar dat is ook de hele insteek van Snipperclips die veel leuker is en blijft om met je vrienden te spelen. Dit merk je nu niet alleen in de nieuwe levels, want de oude levels zijn nu te herspelen met een snufje extra uitdaging wat ze veel interessanter maakt voor samenspel.
Daarnaast kent Snipperclips Plus nu drie nieuwe competitieve spelletjes in de Blitz modus genaamd Territory, Roundup en Keepaway. In Territory moet je al stempelend zoveel mogelijk terrein zien te veroveren door alles jouw kleur te maken. Het komt neer op een soort King of the Hill modus, maar dan schattig. Roundup zet je in een level met het doel om zoveel mogelijk insecten te vangen en Keepaway heeft als doel om een balletje zo lang mogelijk op je poppetje te balanceren, terwijl je met water bekogeld wordt.
Alle drie deze toevoegingen zijn even hilarisch als chaotisch. Bovendien zijn deze spelletjes nu niet meer met maximaal twee, maar vier spelers te spelen! In dit laatste geval gebruikt iedereen een Joy Con controller om zijn poppetje te besturen, terwijl je in het geval van twee spelers ook kunt kiezen om met een Pro controller aan de slag te gaan.
Snipperclips Plus Review

Raad je plaatje

Als laatste voegt de Snipperclips Plus content de Stamp modus toe. Deze modus is misschien nog wel het interessantste als je op een feestje bent. En dat terwijl het concept zo simpel is. Je krijgt een leeg canvas voor je en je poppetjes, waarmee je normaal alleen knipt en rondrent, zijn veranderd in stempels.
In deze modus is niet echt een doel aanwezig, maar kun je naar hartelust kliederen. Het klinkt misschien alsof deze modus niet heel veel toevoegt, maar het maakt de Snipperclips juist behoorlijk flexibel en geeft je mogelijkheden om er een heel ander spel van te maken.
Denk bijvoorbeeld aan Pictionary of 30 Seconds, waarbij het tekenen is wat de klok slaat. Een speler begint te stempelen, terwijl de rest op de bank zit om te raden wat het is. Dit kan in Snipperclips ook in teams, waarbij je elkaar ook nog eens in bepaalde vormen kunt knippen om het tekenen makkelijker (of juist lastiger) te maken. Het is een simpele, maar geniale insteek om deze modus toe te voegen en het verandert je Switch in combinatie met Snipperclips tot de ultieme manier voor een vriendenavond!
Snipperclips Plus Review

Snipperclips Plus Review: Een hele dikke plus!

Ontwikkelaar SFB Games heeft met Snipperclips Plus een behoorlijke hoeveelheid content naar de game gebracht, voor maar tien euro (of dertig euro met de game zelf erbij). Dit is de helft van de prijs van de originele game, maar het geeft je dubbel zoveel plezier. Je kunt ineens met vier spelers aan de slag en het aantal levels is bijna verdubbeld.
Snipperclips krijg daarbij wat meer uitdaging door deze content en wordt door de Stamp modus ook nog eens veranderd in een geknipt spel voor een vriendenavond. Helaas is er voor spelers die alleen spelen wat minder content, gezien de focus op multiplayer ligt. Snipperclips was bij de release al een aanrader, maar is met deze toevoeging alleen maar essentiëler geworden in ieders Switch collectie!