Ride Along 2 Review - De brothers-in-law zijn terug

vrijdag, 15 januari 2016 om 17:01
De soon-to-be-brothers-in-law zijn terug in de met actie en grappen gevulde film Ride Along 2. Zijn Ice Cube en Kevin Hart het dynamische cop duo van de huidige generatie? Of slaan de twee sterren de plank volledig mis? Je leest het in de Ride Along 2 Review!
Ride Along 2 speelt zich ongeveer één jaar na de eerste film af. Ben Barber (Kevin Hart) is toegelaten tot de politieacademie en probeert zichzelf omhoog te werken tot de partner van James Payton (Ice Cube). Na een hilarische eerste actiescene, waarin we kort een andere held krijgen te zien die zo bij het dynamische duo aan kan sluiten (we verklappen niet wie), blijkt dat detective James Payton naar het warme Miami moet gaan voor een ‘routine’ klus.
Juist, je begrijpt het al. De ‘routine’ klus loopt volledig uit de hand wanneer Ben meegaat met James om te bewijzen dat hij het in zich heeft om detective te worden. Wat volgt is een film vol met hilarische flauwe grappen, referenties naar andere films en met nog meer actie dan in de eerste Ride Along film. Voornamelijk omdat Ben binnen één week trouwt met Angela Payton (Tika Sumpter) en zichzelf nog steeds wil bewijzen tegenover James.
Ride Along 2 review

Miami heat

Om Ride Along 2 naar nieuwe hoogte te brengen, speelt de film zich af in Miami. Niet alleen is de locatie gekozen als referentie naar andere grote Miami actiefilms, maar het brengt een zekere nieuwe dimensie naar de film. Ride Along 2 moet namelijk groter en beter zijn dan deel één. Kies een exotische locatie en voeg daar de ongelooflijk knappe Maya (gespeeld door Olivia Munn) aan toe inclusief hilarische en sexy dansscenes en je hebt de welbekende Miami heat.
Om nog wat extra olie op het vuur te gooien is Benjamin Bratt gecast als Antonio Pope. Een gladde zakenman die verschillende connecties heeft en ongekend populair is, maar eigenlijk een ongekende exotische bad guy is. Hij brengt het gevoel dat we bij films krijgen die in Miami afspelen terug. Om de cast op exotische manier af te maken is acteur Ken Jeong gevraagd om AJ te spelen... huh, wacht even?
Ride Along 2 review

Klassieke Cop Comedy

Ken Jeong kennen we natuurlijk allemaal van The Hangover en is totaal niet de persoon die je verwacht om tegen te komen in Miami. Hij speelt een compleet andere rol, maar brengt de komedie samen met Kevin Hart naar nieuwe hoogte (of laagte). De twee wisselen elkaar snel af met hilarische dialogen en geven elkaar de ruimte om te doen wat ze het best doen: ‘komedie’.
Ice Cube speelt de bekende bad cop routine die voor zijn personage goed werkt, terwijl Kevin Hart de good cop speelt met goede bedoelingen. Het doet ons een beetje denken aan Bad Boys, maar dan op een andere manier. De humor in Ride Along 2 is groter en beter, maar wel heel specifiek. Je moet ervan houden.
Bekijk de film met een groep vrienden en je ligt gegarandeerd een aantal keer in een deuk (vooral een scene met ringtones en games). Het verhaal is niet spectaculair, maar om de grappen wil je gewoon lachen. Fans van Kevin Hart zullen dan ook de bioscoop zaal opzoeken, maar voornamelijk kijkt de film in het bijzijn van vrienden lekker weg.
Ride Along 2 review

Niet vernieuwend

De grappige scenes zijn mede te danken aan Ken Jeong. Om eerlijk te zijn brengt de toevoeging van Ken Jeong het meest aan Ride Along 2. Naast het feit dat Kevin Hart de tijd van zijn leven heeft en genoeg energie heeft voor de gehele cast natuurlijk. Het acteerwerk van bijvoorbeeld Olivia Munn en Benjamin Bratt is over het algemeen erg goed, maar komt in Ride Along 2 niet goed naar boven.
Kevin Hart maakt als Hollywood ster de ene hilarische film na de andere en is ook in Ride Along 2 weer op zijn best. De energie die Kevin Hart brengt zorgt voor dynamiek met de andere castleden en is hilarisch om te zien. Eigenlijk is dit de voornaamste reden om Ride Along 2 te kijken. Want het verhaal is niet heel erg inspirerend of boeiend en lijkt op veel verschillende andere cop comedies, dat geeft overigens niet, want daarvoor is Ride Along 2 ook niet bedoeld.
Ride Along 2 review

Ride Along 2 review

Met Kevin Hart en Ken Jeong zal je ongetwijfeld dubbel liggen om verschillende momenten in Ride Along 2, maar het verhaal zal niet lang in je geheugen blijven liggen. De film is erg voorspelbaar en gevuld met flauwe grappen waarom je soms toch intens hard moet lachen.
Ride Along 2 is dan ook een soort film die je het beste kan bekijken met een groep vrienden. Het liefst thuis waar je de grappige momenten nog wat intenser met elkaar beleeft. Kevin Hart en Ice Cube brengen de chemie die ze op de set hebben gehad weer terug naar het scherm, maar om eerlijk te zijn is het voornamelijk Kevin Hart die chemie met iedereen lijkt te hebben.