The Wedding Ringer Review (Blu-Ray) - Buikpijn van het lachen

zondag, 13 september 2015 om 11:05
Kevin Hart is de Eddie Murphy van de huidige generatie. De ‘beste man’ heeft humor, is gevat en nog belangrijker misschien is het feit dat hij zelfspot heeft. Maar weet Kevin Hart met Josh Gad en Kaley Cuoco-Sweeting deze comedy om te toveren tot een volgend succes? Je leest het in The Wedding Ringer review!
Wat doe je als je gaat trouwen maar eigenlijk geen beste vrienden hebt om een speech te geven over je geweldige leven? Natuurlijk huur je dan de humoristische en briljante 'best man' van Best Man Inc in genaamd Jimmy Callahan (Kevin Hart). Zo ook Doug Harris(Josh Gad) die trouwt met zijn liefde van zijn leven (gespeeld door Kaley Cuoco-Sweeting), maar eigenlijk nog iets mist in zijn leven. Namelijk een beste vriend voor het leven.
The Wedding Ringer review

Vriendschap te huur

Doug Harris is een succesvol zakenman die door het feit dat hij altijd zo hard gewerkt heeft om succesvol te worden geen echte vrienden heeft. Wanneer zijn succesvolle schoonfamilie besluit om de bruiloft groots aan te pakken zit er niks anders op dan de hulp in te schakelen van Jimmy Callahan en zijn bedrijf Best Man Inc. Hij biedt de service die Doug nodig heeft in de vorm van een beste vriend, getuigen en een hoop leugens.
Want om een vriendschap op te bouwen moeten een hoop gebeurtenissen de band versterken tussen Doug en Jimmy, en met maar twee weken te gaan tot de bruiloft moet Jimmy het onmogelijke doen. Doug heeft namelijk aangegeven dat hij niet één beste vriend heeft, niet twee, maar maar liefst acht goede maten waarmee hij zijn leven gedeelt heeft.
Het organiseren van zo'n grote leugen zorgt voor een intensieve periode tussen de 'nep' vrienden waarbij de heren zich voor moeten bereiden op leugens, fotoshoots en (vrijgezellen)feesten. Als dat maar goed gaat...
The Wedding Ringer review

Voorspelbaar

Om eerlijk te zijn is de film wel een beetje voorspelbaar dankzij een (te) simpel concept. Hoofdpersoon leeft zijn leven met een leegte, ontdekt een probleem, komt erachter hoe hij het probleem moet oplossen en bereikt een climax. Vervolgens is hij terug bij af, maar dan zonder het probleem. Het bekende ABCA. Een kleuter zal niet verrast worden door het simpele, maar toch effectieve concept. Maar toch houden we ervan en biedt de film zeker vermaak.
Dit komt door de briljante en scherpe humor die in film zit. Van een kleine man die de naam BIG krijgt tot aan briljante dansscenes en hilarische taferelen met de 'nieuwe' vrienden. Het wat eenvoudige verhaallijn met een duidelijke onderliggende boodschap is hierdoor niet storend en wordt gered door de briljante grappen. Een heerlijke film om met een aantal vrienden te kijken onder het genot van een biertje en goede verhalen.
The Wedding Ringer review

Vrienden voor het leven

Want na het zien van deze film gaan de grootste praatjes de ronde over vrijgezellenfeesten, mooie herinneringen en de beste grappen en opmerkingen die gaan komen op jouw bruiloft. Maar wees niet getreurd, want uiteindelijk zullen jouw vrienden dan net als Kevin Hart de mooiste woorden en verhalen voor je klaar hebben waardoor je kersverse vrouw wegsmelt in je handen.
De heerlijke grappen zorgen voor hard gelach, maar uiteindelijk zit er wel degelijk een achterliggende boodschap in de film. De bromance die ontstaat zorgt voor een feelgood movie met hart voor vriendschappen. Bijrollen voor onder andere Jorge Garcia (Lost), Alan Ritchson (Blue Mountain State) en Affion Crockett (A Haunted House) zorgen ervoor dat zelfs de gekste vrienden uit je eigen vriendengroep nog meevallen. Want elke vriendengroep heeft wel iemand die voor de sfeer zorgt, harmonie, de looks en de meest bizarre stunts en grappen.

Hilarische special features

Het fijne aan een DVD of in dit geval Blu-Ray zijn natuurlijk de extra special features die bekeken kunnen worden. Bij The Wedding Ringer zijn er de verwijderde scenes, overgebleven beeldmateriaal, Line-O-Rama en Going to the Chapel of Love extra toegevoegd. In de verwijderde scenes worden sommige bloopers en hilarische momenten getoond en de tussenstukken worden duidelijker gemaakt bij het overgebleven beeldmateriaal.
In de Going to the Chapel of Love vertellen de acteurs, actrices en producers over hun ervaringen op het gebied van liefde en trouwen, maar ook over de hilarische faalmomenten. Vooral de Going to the Chapel of Love en Line-O-Rama special zijn aanraders, aangezien je met een glimlach terugkijkt op een hilarische film!
The Wedding Ringer review

The Wedding Ringer Review

Om eerlijk te zijn doet de film een beetje denken aan de film Hitch met Will Smith, maar dan in een ander jasje. Het verhaal is ietwat simpel, maar de achterliggende boodschap is duidelijk en ook erg goed. Gelukkig slagen de grappen grotendeels en heb je gegarandeerd buikpijn van het lachen. Voornamelijk Kevin Hart fans zullen zijn grappen waarderen, maar ook voor de 'soon to be' fans kijkt de film heerlijk weg.
Wist je dat: Kevin Hart op 30 januari 2016 optreedt in de Ziggo Dome? Hij komt voor het eerst sinds drie jaar weer naar Nederland met zijn nieuwe show: 'WHAT NOW'!