Injustice 2 Legendary Edition Review - Rake Klappen!

donderdag, 05 april 2018 om 15:08
DC Superhelden die met elkaar op de vuist gaan. De grote vraag is natuurlijk: is Injustice 2 een waardige opvolger van Injustice Gods Among Us en weet de Legendary Edition de game naar een hoger niveau te tillen? Je leest het in onze Injustice 2 Legendary Edition review!
Hoe zou de wereld eruitzien met conflicten binnen de superhelden zelf? Injustice: Gods Among Us toonde ons een duistere wereld met een overgelopen Superman. Injustice 2 gaat hiermee verder. We raden daarom aan om zeker het verhaal van Injustice: Gods Among Us te spelen, zodat je niet met vragen achterblijft.
Over vragen gesproken:wat houdt de Legendary Edition van Injustice 2 precies in? Dit is de definitieve versie van de game om in huis te halen. Met niet alleen de game die oorspronkelijk in 2017 is uitgekomen, maar ook alle DLC personages, nieuwe gear en een verhoogd level cap. Op deze manier krijg je een nog betere Injustice 2 ervaring.
Injustice 2 Review

Uitgebreid Rooster & bekende Personages

Deze Injustice 2 ervaring begint bij het rooster van herkenbare personages. Met welke superhelden en slechteriken kun je allemaal aan de slag? Na het spelen met karakters die ook in Injustice Gods Among Us zaten, voelt het bekend. Misschien wel iets te bekend. Sommige oude personages uit het eerste deel voelen niet heel vernieuwd aan. Waar Superman of Black Adam nog beschikken over nieuwe moves, zijn personages als Batman en Joker identiek. Met (op een nieuwe Ultimate na) dezelfde combo’s en special moves.
De gevoelens hierbij zijn gemixt. Het is jammer dat deze personages geen make-over gekregen hebben met nieuwe special moves en verbeterde combo’s. Aan de andere kant was spelen met Batman simpel, aangezien de combo’s nog in het geheugen geprint staan. Uiteindelijk speel je de game zonder dat je hier verder bij stilstaat. Het is een kleine gemiste kans die niets verandert aan het plezier dat je zal beleven met Injustice 2!
Ditmaal wordt het rooster flink uitgebreid met nieuwe vijanden als Deadshot en Captain Cold. Maar ook nieuwe helden als Firestorm en Black Canary zijn van de partij. Dit maakt het rooster een flinke verbetering ten opzichte van zijn voorganger.
Injustice 2 Legendary Edition review

Legendary vechters!

Terugkomend op zijn voorganger: Injustice Gods Among Us gaf spelers een personage uit een ander universum, namelijk Scorpion uit de Mortal Kombat franchise. De Injustice 2 Legendary Edition houdt deze traditie vast en voegt in totaal negen nieuwe vechters toe aan het rooster. Deze personages komen zowel uit het DC universum als uit andere franchises.
Vanuit het DC universum zien we bijvoorbeeld fan-favoriet personage Red Hood voorbijkomen. Deze antiheld gebruikt pistolen, messen en gadgets om zo zijn tegenstander een kopje kleiner te maken. Over kleiner gesproken: verander na het formaat van een atoom met superheld The Atom en sla vijanden tot moes zonder dat ze je kunnen zien!
De grootste verrassing die de Legendary Edition te bieden heeft zijn de nieuwe personages, afkomstig uit andere franchises. Zo zien we Sub-Zero en Raiden uit Mortal Kombat verschijnen, maar ook Hellboy is aanwezig om je wereld letterlijk in vuur en vlam te zetten. Ondanks al deze fantastische toevoegingen is er één team dat niet overtroffen kan worden: de Teenage Mutant Ninja Turtles!
Alle vier de geliefde schildpadden (Leonardo, Donatello, Michelangelo en Raphael) zijn in de game aanwezig met elk hun eigen unieke vaardigheden en iconische wapens. De Ninja Turtles weten een nostalgische sfeer te creëren en al snel zit je mee te genieten met hun bekende uitspraak: "Cowabunga!" Het moge duidelijk zijn, de DLC personages van Injustice 2 zijn absoluut de moeite waard!
Injustice 2 Review

Het Verhaal

De eerdergenoemde DLC personages zijn alleen geen onderdeel van de verhaalmodus. Deze ligt de focus simpelweg op de helden en vijanden uit het DC universum. De voorganger van Injustice 2, Injustice Gods Among Us, had een interessant verhaal, maar deze kon soms ingewikkeld overkomen voor mensen die niet al te bekend zijn met DC. Zo bevatte het verhaal verschillende universa en dubbelgangers van personages. Injustice 2 kiest ervoor om zich volledig te focussen op het alternatieve universum waarin Superman naar de duistere kant is bekeert en gaat verder waar deel 1 afliep.
Supermans Regime is gevallen, zijn aanhangers uit het vorige deel (Wonder Woman bijvoorbeeld) proberen er nog steeds alles aan te doen om hem te bevrijden. Ondertussen is er een nieuwe groep slechteriken aan het licht gekomen: The Society, onder leiding van Gorilla Grodd. Dit alles terwijl Brainiac zijn weg maakt naar de aarde.
Het verhaal van Injustice 2 is een grote verbetering. In één woord omschreven: fantastisch! Injustice 2 begrijpt precies wat onze superhelden zo interessant maakt. De morale dilemma’s en de innerlijke gevechten tussen wat is goed en wat gaat te ver, staan centraal. Verder is de keuze om ook persoonlijke relaties te ontwikkelen sterk. Neem Batman en zijn zoon Damian, of Superman en zijn nichtje Supergirl. Injustice 2 toont dat familieleden het niet altijd met elkaar eens hoeven zijn.

Nette graphics

De echte kracht binnen het verhaal zijn de graphics. Niet alleen zijn ze flink verbeterd tegenover zijn voorganger, de graphics zuigen je compleet het verhaal in! Dankzij deze graphics voelt het soms net alsof je een film kijkt. Een kleine dialoog tussen Batman en Supergirl wist zelfs enige emotie los te brengen. Wie had dat gedacht?
Injustice 2 is net een film. Er zijn momenten dat je soms vijf tot zelfs tien minuten aan het kijken bent naar het verhaal, zonder tussendoor te vechten. En dit werkt in zijn voordeel. Het maakt je enthousiaster en vastberaden om gevechten te winnen, zodat je kan kijken hoe het spannende verhaal verdergaat.

Online

Ook online is genoeg te beleven. Zo hebben we standaard 1 tegen 1 matches, maar ook een King of the Hill modus. In deze modus staat iemand bovenaan als 'King' en wordt pas vervangen wanneer iemand hem weet te verslaan.
Het leuke hieraan is dat je kan meekijken met alle matches. Dus zelfs als jij niet aan de beurt bent, kan je meegluren hoe twee andere tegenstanders elkaar te lijf gaan. Je kan tevens ook nog stemmen op wie jij denkt dat er gaat winnen. Het maakt de King of the Hill modus een leuke nieuwe toevoeging aan de online ervaring.
Injustice 2 Review

Op naar The Multiverse

Niet alleen zijn de bovengenoemde elementen goed, ook nieuwe features zijn om over naar huis te schrijven. Nieuw binnen Injustice 2 is The Multiverse, dit zijn challenges met verschillende modifiers en opdrachten. In The Multiverse zijn verschillende planeten met elk een rij aan uitdagingen. De planeten zijn tijdsgebonden, zo heb je voor sommige planeten maar 24 uur de tijd voordat deze vervangen worden door nieuwe planeten.
Herinneren jullie nog de Test Your Luck modus van Mortal Kombat? Deze modus introduceerde verschillende modifiers in gevechten, iets wat is overgedragen naar The Multiverse van Injustice 2. Zo zijn er een tal van modifiers. Je kan binnen gevechten Bane als sidekick oproepen. Of de ‘Speed van Zoom’ krijgen, waardoor zowel jij als je tegenstander net zo snel zijn als Speedster personages.
The Multiverse is een grote aanwinst voor Injustice 2, een modus die het leuk maakt om keer op keer nieuwe challenges aan te gaan.
Injustice 2 Review

Gear Up!

Het Gear systeem maakt het grootste verschil van Injustice naar Injustice 2. Je kan met elk personage naar level 20 komen en speelt steeds betere Gear vrij. Wel is de Gear die je krijgt geheel random. Je kan spelen met Aquaman, maar tegelijk ook Gear vrijspelen voor andere personages. Het Gear systeem maakt het spel toegankelijker om opnieuw te spelen.
Zien hoe je personage steeds beter wordt en er cooler uitziet is heel bevredigend. Gear kan verschillende statussen updaten, waaronder Health, Strength, Ability en Defense. Naast dat de Gear random dropt speel je met elk gevecht ook boxen vrij. Deze boxen variëren van standaard tot Gold en Diamond.
We raden aan deze boxen meteen te openen zodra je ze ontvangt. Vanwege de simpele reden dat de Gear die je krijgt gelijk staat aan het level waarop je de box hebt gehaald. Als je de box bijvoorbeeld hebt gehaald op level 7, maar je maakt deze open op level 12, is de Gear in de box (meestal) van level 7 of lager.
In het begin waren we wat sceptisch over het Gear systeem, maar na het ervaren te hebben is het Gear systeem de grootste verbetering van Injustice 2. Je raakt nooit uitgespeeld, aangezien er altijd nieuwe Gear is om vrij te spelen. Hierbij voegt de Legendary Edition nog meer Gear toe voor alle personages. Wees bereid om flink wat uren te steken in Injustice 2, want de allerbeste Gear vrijspelen is makkelijker gezegd dan gedaan!
Injustice 2 Review

Injustice 2 Legendary Edition Review - Een complete ervaring

Samengevat maakt Injustice 2 de verwachtingen waar en laat de game zijn voorganger in het stof happen. Dit is niet alleen een geweldig vervolg, maar ook een topper van een vechtgame. Met het nieuwe Gear systeem blijf je aan de slag gaan om de beste items vrij te spelen en The Multiverse modus zorgt dagelijks voor nieuwe uitdagingen, vers van de pers.
Injustice 2 was al een aanrader, maar met de komst van de Legendary Edition is dit een game die niet in je collectie mag ontbreken. Met nieuwe helden, slechteriken en een team van schildpadden tot je beschikking bevat de Injustice 2 Legendary Edition genoeg kracht om een K.O. te slaan!