Evercade Piko Interactive Collection 3 Review – Gevarieerde collectie

zondag, 25 juni 2023 om 17:00
evercade piko 2023 06 20 102924f1687257002
Niets is zo fijn dan om geregeld wat retro games op te starten. Natuurlijk is het goed om vooruit te kijken, maar soms is het net zo lekker om even good old memories erbij te pakken. Welkom bij de Evercade Piko Interactive Collection 3.

Wat is het?

Eind vorig jaar maakten we kennis met het vernieuwde Evercade EXP-model. Een retro apparaat waar we best wel enthousiast over waren én waar je continu mooie spellen voor kunt kopen. Of moeten we zeggen: sparen? Het staat namelijk leuk in de kast als je allemaal van die doosjes vol met cartridges hebt staan. Inmiddels is er een nieuwe collectie uit: Piko Interactive Collection 3. Zoals je gewend bent krijg je voor 19,99 euro maar liefst tien oude games hier voor terug. Dit zijn ze:
- Zero Tolerance
- 40 Winks,
- Legend of Wukong
- Sword of Sodan
- Stanley in the Search of Dr Livingston
- Super Bubble Pop
- Metal Mech
- Radical Bikers
- Motor City Patrol
- Punch King

Is het wat?

Natuurlijk is dit wat! Wie vroeger in arcade hallen heeft gespeeld of een SEGA Megadrive had, zou wel eens een spelletje kunnen herkennen, zoals de RPG Legend of Wukong. Als je daar als kleine uk uren in hebt gestopt, is het onvoorstelbaar dat je daar vandaag de dag maar 20 euro voor betaalt én dan nog eens 9 games krijgt.
Maar daar staat wel tegenover dat het natuurlijk dezelfde codes zijn als vroeger, met dezelfde issues. Het zijn in de basis gewoon hele oude games uit de jaren 90. Dus dat betekent dat je bij Punch King bijvoorbeeld horizontaal tegenover je tegenstander staat in plaats van verticaal, zoals bij de huidige moderne bokstitels. Hetzelfde zie je bij Super Bubble Pop bijvoorbeeld, waarbij je gekleurde bolletjes horizontaal schiet.
Tja lieve mensen, zo ging dat dus vroeger! Dat is helemaal niet erg. Wel is het jammer omdat je al zoveel moderne games gewend bent, dat je niet altijd lekker kunt spelen met de vierpuntstoets. Een game als 40 Winks, een avonturengame die hartstikke leuk is, bedient zich bijvoorbeeld een beetje knullig op de manier .Je zou liever een thumbstick in handen hebben. Maar goed, je mag niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rij zit. Feit is dat je zeer diverse games krijgt voor een laag bedrag en het is een prachtige toevoeging aan je collectie.

Conclusie Evercade Piko Interactive Collection 3 Review

Al met al is het een leuke cartridge geworden voor de Evercade bezitters waar je tientallen uren mee uit de voeten kunt. Een klein en kort spelletje zoals Punch King en Super Bubble Pop heb je wellicht al snel gezien, maar dat geldt niet voor games als 40 Winks en Legend of Wukong en dan heb je er nog een aantal te gaan. Een must buy dus voor Evercade eigenaren.