Dungeon of the Endless Review

Review
donderdag, 06 november 2014 om 10:08
xgn google image
Dungeon of the Endless is een hybride tower defense game, en dat is een genre dat je niet vaak tegenkomt. Als je de game opstart lijkt het op meer een 8-bit hack 'n' slash, maar schijn bedriegt. Wat voor game is het dan wel? Dat lees je hieronder!
Dungeon of the Endless is eerder een interessante mix van tower defense en turn-based roguelike gameplay dan een hack 'n' slash. Dit spel is voor de wat slimmere spelers, en je zal hoe dan ook vaak dood gaan en falen. Maar op een gegeven moment zal je het spel en de mechanics door hebben en blijkt het echt een juweel van een game

Dungeon of the Endless, hoe speelt het?

Dungeon of the Endless gaat over twee characters, die je zelf mag kiezen aan het begin van elk avontuur, die met hun ruimteschip in een kerker zijn geknald, en daar door de random-generated kerkers naar boven moet proberen te komen.
Dungeon of the Endless

Turn-based

Het sterkste punt van Dungeon of the Endless is niet dat het turn-based is, maar hoe turn-based het is. De volgende beurt start pas als je een deur opent, dus je kan zo lang als je wilt rondlopen en dingen bouwen zonder aangevallen te worden. Als je maar geen nieuwe deuren opent.
Maar om verder te komen in het Dungeon of the Endless, moet je deuren openen. Elke keer als je een deur opent, krijg je resources, en daarvan kan je upgrades voor de characters, turrets voor beveiliging of andere handige dingen kopen. Maar deuren openen doe je niet zomaar. Elke keer dat je een deur opent, word je begroet door een horde vijandige aliens in de geopende kamer en spawnt er in elke donkere kamer een groep vijandelijke aliens.
Je wilt dus niet dat kamers donker zijn, maar hoe zorg je ervoor dat kamers niet donker zijn? Juist, je gebruikt alien ingewanden! Als je aliens vermoordt krijg je er "dust" bij. Met deze dust kan je de kamer van stroom voorzien, en dat zorgt ook gelijk voor de mogelijkheid om machines en turrets in de verlichtte kamer te plaatsen.
Dungeon of the Endless
Maar wat heb je daaraan? Met voedsel kan jij je characters direct levens teruggeven, of ze levelen zodat ze sterker en sneller worden. Met science kan je betere turrets bouwen en van productie kan je meer turrets en machines kopen, dus dat is ook erg belangrijk.
In Dungeon of the Endless moet je dus erg nadenken wat en wanneer je iets bouwt, want er zijn maar een beperkt aantal deuren, en dus een beperkt aantal momenten waar je nieuwe resources kan bemachtigen. Je moet dus binnen een bepaald aantal beurten een goede mix hebben tussen bescherming van je personages en machines voor eten, wetenchap en productie.
Want als je alle deuren hebt geopend, moet je naar de uitgang. Dus stuur je allebei je characters terug naar het neergestorte ruimteschip, haal je daar het energiekristal uit én gaat al het licht uit, dan pas besef je waarom je die turrets hebt gebouwd. Er spawnen enorme hoeveelheden aliens, en het enige wat tussen jou en die aliens staat, zijn die door jou gebouwde turrets.
En wat als je de uitgang hebt gevonden? Wat als je niet vermoordt bent door duizenden aliens? Dan kom je terecht in een nieuwe kerker en doe je al deze stappen overnieuw.
"Word Dungeon of the Endless dan niet snel saai?" denk je misschien. Het antwoord luidt heel simpel: Nee! Dungeon of the Endless wordt niet saai omdat er veel content in zit, het een mooie stijl heeft en de levels random gegenereerd worden. En toch zal niet iedereen van het spel houden omdat het traag is en je moet veel leren voordat je het spel lekker kan spelen.
Dungeon of the endless

Een goed spel, hoge drempel om te beginnen

Dungeon of the Endless heeft, zoals je hierboven ziet, een enorme lap tekst nodig om te beschrijven. Dat is omdat het spel vol zit met gameplaystrategieën en content. Daarom kan Dungeon of the Endless soms wat overweldigend zijn, en dan met name de menu's. Het beste wat je kan doen is het spel eens oppakken en zelf kijken wat je ervan vindt. Want als je het leuk vindt, ben je verslaafd.
Cijfer: 8.5

Populair Nieuws