Dante's Inferno: Trials of St. Lucia Review

Review
door Limpie
zaterdag, 08 mei 2010 om 16:00
xgn google image
Dante's Inferno is één van de hack 'n slash toppers van begin dit jaar, maar was alleen bedoeld als singleplayer avontuur. Ontwikkelaar Visceral Studios heeft hier verandering in gebracht door multiplayer via downloadbare content toe te voegen. Maar werkt dit wel goed?
St. Lucia, de beschermheilige
In Dante's Inferno merk je het weliswaar niet echt en alleen in het begin hoor je een keer iets over haar, maar Dante heeft een echte beschermheilige. Haar naam is St. Lucia en om haar draait nou net de nieuwe DLC die eind april verschenen is. In Trials of St. Lucia is het de bedoeling dat je verschillende uitdagingen met Dante of met St. Lucia tot een goed einde volbrengt. Er is hier alleen wel een kleine aanvulling op zijn plaats, het spel bevat in het begin namelijk nog helemaal geen uitdagingen.
Uitdagingen bouwen
De uitdagingen die je kunt doen, kunnen namelijk door iedereen gemaakt worden die de DLC heeft aangeschaft. Deze DLC biedt je de mogelijkheid om een compleet zelfbedachte uitdaging te maken. Om te beginnen kun je een arena uitzoeken, waarin de uitdaging zich zal afspelen. Daarna ga je verder met invullen van de uitdaging, en hierbij kun je meerdere aspecten beïnvloeden.
In een hack 'n slash titel als Dante's Inferno staan de vijanden natuurlijk centraal, en die kun je dan ook in de arena plaatsen. Het leuke hieraan is dat je uit alle normale vijanden kunt kiezen die in het singleplayer avontuur voorkomen. Het aantal kun je ook zelf bepalen, maar er zijn wel bepaalde limieten. Zo kun je een heleboel kleine, en dus zwakkere, tegenstanders in de arena dumpen, of juist kiezen voor sterkere wezens. Maar in dat laatste geval mag je er wat minder plaatsen. Dit klinkt misschien wat beperkend, maar is nodig om een goede balans te houden, zodat de uitdagingen niet onmogelijk worden.
Dante's Inferno Screenshot 140854Dante's Inferno Screenshot 140862Dante's Inferno Screenshot 140852
Met z'n tweeën
De uitdagingen die in Trials of St. Lucia gemaakt worden, kunnen zowel alleen als met z'n tweeën doorlopen worden. De maker van een uitdaging kan dit ook bepalen, en je zo dwingen om met Dante of St. Lucia te laten spelen. Daarnaast kunnen er nog tal van andere dingen aangepast worden in de uitdagingen. Maar om te voorkomen dat deze recensie een grote opsomming wordt, volstaan we met het zeggen dat er in ieder geval genoeg keuze is om iets unieks neer te zetten.
Natuurlijk is het maken van die uitdagingen leuk, maar niet iedereen zal daar zin in hebben. En voor die gamers biedt Trials of St. Lucia de ideale oplossing. Iedereen kan zijn ingevulde arena's namelijk uploaden. En vervolgens kan de hele wereld deze downloaden, om vervolgens de uitdaging aan te gaan.
Dit zorgt er dus eigenlijk voor een onbegrensde voorraad aan nieuwe content, waardoor de replaywaarde van Dante's Inferno opeens gigantisch wordt. Was je namelijk uitgekeken op het singleplayer avontuur, maar blijf je het wel leuk vinden om grote groepen vijanden af te slachten, dan ben je met deze DLC aan het goede adres. En zoals eerder al aangehaald, kun je ook met twee man de arena instappen, wat de pret nog meer vergroot.
Een perfecte DLC?
Perfect is het misschien net niet, maar dankzij Trials of St. Lucia wordt Dante's Inferno op het gebied van replay wel een heel stuk aantrekkelijker. Je krijgt namelijk de mogelijkheid om met zijn tweeën te spelen en om straks een onbegrensd aantal uitdagingen te downloaden die iedereen over de hele wereld heeft gemaakt. Als laatste is er ook de mogelijkheid om je eigen uitdaging te maken die ervoor zorgt dat je al je fantasie los kunt laten op Dante's Inferno. Bijna alles wat je kunt bedenken kun je in jouw zelfgemaakte uitdaging stoppen. Multiplayer in een hack 'n slash game als Dante's Inferno werkt op deze manier dus inderdaad echt, en nog echt goed ook.
Cijfer: 8.5