Avengers Infinity War Review (Blu-ray) - De beste film van 2018?!

maandag, 24 september 2018 om 16:23
avengers infinity war review blu ray de beste film van 2018 139456
Denk aan Marvel en je denkt aan superhelden. Zeg Avengers: Infinity War en je zegt misschien wel: de beste film van 2018! In deze Avengers Infinity War Review lees je alles over bruut geweld, toffe personages, verrassende wendingen en continu mindfucks en kippenvelmomenten!
De afgelopen tien jaar zijn er al heel veel Marvel films verschenen. Denk bijvoorbeeld aan Thor, Iron Man, Captain America en nog zo ontzettend veel meer. De superhelden zijn niet meer uit cinema’s weg te denken en zijn steevast goed voor de fantasie van een hoop kids én volwassenen. Meer dan ooit zijn Marvel helden tof en vormen ze vaak genoeg gesprekstof voor de dag. Niet bij iedereen overigens, want er zijn genoeg mensen die niet van Marvel films houden. Dat denken ze.

Een film voor de echte actieliefhebber

Neem van ons aan dat als je een beetje actiefilmliefhebber bent, dat je kwijlend achter je tv-scherm vandaan komt zodra je Avengers Infinity War hebt gezien. Elke niet Marvel-fan denkt er dan over na om een inhaalslag te maken aan tien jaar fantastische films. Dat is nogal een statement, maar één die zonder enige twijfel op het hoofdhuid gemaakt kan worden. De regisseurs Russo toveren er in een 2,5 uur durende adrenalinerit de ene sensationele scene na de andere uit. En het mooie is: alles wordt van tevoren uitgelegd.
Dat betekent dat nieuwkomers rustig kunnen beginnen aan de beste Marvel-film ooit en dat de kijkers nog eens gratis een opfriscursus krijgen. Al is het verhaal in essentie helemaal niet zo lastig. Schurk Thanos (Josh Brolin) is van plan om alle zes Infinity Stones te pakken te krijgen. Zodra hij deze gekleurde stenen namelijk in zijn speciale handschoen doet, geeft hem dit ongekende krachten over het hele universum én is hij in staat dat universum compleet te verwoesten. Want als één ding duidelijk is geworden, is het dat Thanos weinig goeds in de zin heeft.
Thanos

Avengers Infinity War met alle Marvel helden

Alle Marvel helden komen samen om hun krachten te verenigen en hier een stokje voor te steken. Inmiddels zijn er 18 Marvel films uit, wat betekent dat heel wat bekende gezichten voorbij zullen komen. Let wel: helden, geen villains (dus ja Dr. Strange is erbij, nee Kaecilius niet). Dat betekent dat ook The Avengers zullen vechten voor een groter doel én ook de Guardians of the Galaxy. Voor Marvel films is het alsof ze een zesgangenmenu krijgen voorgeschoteld, waarbij elke gang een toetje is. Volop genieten dus!
Eén ding is zeker en dat is dat het geen makkelijke klus wordt om de stenen verborgen te houden voor Thanos. Deze slechterik is enorm krachtig en weet goed gebruik te maken van alle mogelijkheden. En tussen de superhelden zitten redelijk wat haantjes. Ieder heeft zijn of haar eigen speciale kracht(en), maar de énige manier om de stenen verborgen te houden, is door samen te werken. Dit levert hilarische situaties op, zoals bijvoorbeeld een kibbelende Iron Man (Robert Downey jr) en Dr. Strange (Benedict Cumberbatch). De film zit vol hilarische dialogen en nergens krijgt de kijker het gevoel te maken te hebben met té flauwe humor of iets dat vergezocht is. Continu worden de juiste snaren geraakt. Geloof ons nou maar.
Spider-Man

Avengers Infinity War zit vol met actie

En dat geldt al helemaal voor de actie. Woorden schieten te kort om te omschrijven wat voor gigantisch toffe veldslagen er plaatsvinden en hoe de helden in gevecht moeten komen. Een mens komt nog net geen stel ogen te kort om van al het moois te kunnen genieten dat Infinity War te bieden heeft. De film zorgt voor een explosie aan geweld en gevechten waar je U tegen zegt. Het beste was om de film in de bioscoop te zien zoals ondergetekende. Dan komt de film het beste tot zijn recht, maar een film van dergelijke klasse mág niet in je Blu-ray collectie ontbreken. Zo simpel is het.
De Blu-ray editie bevat een hoop extra’s en alleen daarom al wil je de film in huis halen, ondanks dat het materiaal niet goed is voor veel minuten aan extra’s. Het valt allemaal wel mee. De gag reel valt een beetje tegen bijvoorbeeld, slechts een paar minuten en niet heel grappig. Daarentegen zijn de extra features op de film fantastisch. Achter de schermen krijg je te zien hoe Josh Brolin zijn rol van Thanos voltooid heeft en krijgen we een hoop extra uitleg. Er moest balans aangebracht worden bij een cast met meer dan 30 grote namen en de extra’s geven net even dat extra stukje diepgang wat je misschien niet opvalt tijdens een eerste keer kijken. Geweldig dus!
Iron Man

Een en al positiviteit in deze Avengers Infinity War Review

Het lijkt wel een grote lofzang voor deze film. Dat is terecht. Infinity War biedt topkwaliteit. De film is een beetje lang met dik 140 minuten. Dat had wat korter gekund, maar toch heb je als kijker nooit het idee dat die 2,5 uur ergens saai wordt. Enige wat wel echt jammer is – zonder te spoilen- is dat sommige Marvel helden maar héél kort screentijd hebben. Iets wat enkel de Marvelfan zal begrijpen. Al is het zoeken naar fouten.
Infinity War nadert perfectie. Over alles is nagedacht en vergeet niet dat echte klasbakken diverse rollen vervullen. 2,5 uur lang kijk je na fantastische acteurs en actrices die deze film naar een ongekend hoog niveau brengen. Het is zonder twijfel de beste Marvelfilm (weg met de Black Panther hype!) en we durven nu al te zeggen: zelfs een van de beste films dit jaar, misschien wel dé beste. Als je van actie houdt is dit een must om te zien. Het is dan ook jammer dat in Nederland een 4K-uitgave uitblijft.
Cijfer: 9.5