Apple Watch series 3 Review - Sneller, maar ook vernieuwender?

woensdag, 11 oktober 2017 om 9:28
Horloges zijn er in alle vormen en maten. En langzamerhand veroveren smartwatches de harten van mobiele gebruikers. De smartwatch waar eigenlijk iedereen (zowel vriend als vijand) naar uitkijkt is de Apple Watch. In de Apple Watch series 3 review lees jij waarom dit de smartwatch is die jij wilt hebben!
Steeds vaker worden mensen geconfronteerd met digitale horloges. Ze verschijnen dan ook in snel tempo in verschillende vormen en maten. Smartwatches zijn er tegenwoordig al in ronde vormen, maar ook in een vierkante vorm. Zo ook de Apple Watch, waar wij in Londen voor het eerst kennis mochten maken met de derde generatie.
Apple Watch series 3 review

Tijdloos ontwerp

Het eerste wat opvalt aan de Apple Watch series 3 is het ontwerp. Wederom heeft Apple voor dezelfde vorm gekozen waarbij direct opvalt dat je in het bezit bent van een smartwatch. De een geeft daar zijn voorkeur aan, de ander niet. Keuze is er qua vorm niet, maar wel op het gebied van kleur, grootte en bandjes.
De Apple Watch series 3 is in Nederland te koop (zonder 4G helaas) in de kleuren zilver, goud en spacegrijs en is daarnaast in twee formaten te koop, 38 mm en 42 mm. Daarnaast is er ook weer een aparte Nike Apple Watch met exclusieve wijzerplaten van Nike. Uiteraard is het mogelijk om snel je bandje te verwisselen via het eenvoudige schuifsysteem, waardoor je bijvoorbeeld snel een rubber bandje omdoet voor het sporten.
Het design van de Apple Watch series 3 hoeft ook verder niet aangepast te worden. Het werkt overzichtelijk, heeft een prachtige uitstraling en het oled-display is erg scherp en duidelijk. Het grootste verschil zit dan ook onder de behuizing.
Apple Watch series 3 review

Prestaties

De Apple Watch series 3 is namelijk uitgerust met een S3 dual-core processor, die tot 70 procent sneller is dan zijn voorganger. Dankzij deze dual-core processor is het namelijk mogelijk dat Siri voor het eerst via de Apple Watch kan praten. Naast Siri werken de apps ook snel en schakel je eenvoudig tussen de verschillende apps op je Apple Watch terwijl je prestaties bij worden gehouden.
Dankzij de snelle dual-core processor werkt de Apple Watch echt fantastisch snel. Je koopt namelijk een smartwatch voornamelijk om je telefoon wat vaker in je zak (of andere opbergplek) te laten zitten. De Apple Watch series 3 voorziet jouw als consument in je behoefte om snel handelingen te verrichten zoals een bericht sturen, iets op te zoeken of om je workout te starten.
Apple Watch series 3 review

Work it

Apple heeft al een aantal jaar door dat de Apple Watch voornamelijk door mensen wordt gebruikt om hun doelen op het gebied van sport en gezondheid te bewerkstelligen. Op de eerdere Apple Watch werden ringen geïntroduceerd die in de activiteitentracker aantonen hoeveel stappen je gezet hebt of calorieën je hebt verbrand. Voor veel mensen is het een verslaving geworden om deze ringen volledig te sluiten. De ringen zijn samen met de verbeterde activiteitentracker terug om jou gezonder te laten leven.
In de Apple Watch is nu namelijk ook een hoogtemeter toegevoegd zodat je in de activiteitentracker kunt zien hoeveel trappen je beklommen hebt. Voeg daar een verbeterde hartslag meter aan toe die je hartslag in rust meet en tegenover je hartslag zet wanneer je aan het trainen bent of erna om je gezondheid te optimaliseren.
Het is zelfs mogelijk om in de instellingen een melding aan te zetten wanneer je hartslag in rust piekt. Een leuke toevoeging is de app Insight Heart op de iPhone 8 die je aan je Apple Watch kunt koppelen, waardoor je via Augmented Reality je eigen hartslag kunt bekijken. Het zijn geen compleet nieuwe innovaties, maar zorgen er wel voor dat je meer geniet van je Apple Watch en er meer gebruik van gaat maken.
Apple Watch series 3 review

WatchOS 4

De combinatie tussen de dual-core processor en de nieuwe WatchOS 4 zorgt voor de snelste en slimste Apple Watch tot dusver. De Apple Watch dient namelijk als verlengstuk van je iPhone, waardoor het makkelijker moet zijn om handelingen te verrichten. Nu was WatchOS 3 al een verbetering op zich, maar is WatchOS 4 weer wat beter en gebruiksvriendelijker. Zo zie je bijvoorbeeld een menu voor je muziek wanneer je (dat aan hebt natuurlijk) je pols omhoog doet.
Daarnaast worden Siri en je Apple Watch ook steeds slimmer via de wijzerplaten. Zo krijg je in de ochtend bijvoorbeeld het laatste nieuws te zien, daarna je eerstvolgende afspraak en aan het einde van de middag weer je activiteitentracker om je te motiveren. Heel vernieuwend is de Apple Watch series 3 met WatchOS 4 niet, maar dankzij deze combinatie en nieuwe features wordt het dagelijks gebruik van de Apple Watch steeds wat gebruiksvriendelijker. De Apple Watch voelt echt als een verlengstuk van je iPhone, hetgeen wat je ook van een smartwatch mag verwachten!
Apple Watch series 3 review

Apple Watch series 3 review

Apple heeft met de Apple Watch series 3 weer een prachtige gadget in (om) handen die ervoor moet zorgen dat je iets minder snel gebruik maakt van je iPhone. De smartwatch werkt ontzettend snel en slim (zeker in vergelijking met andere smartwatches) en is een verlengstuk van je iPhone. Heel vernieuwend is de Apple Watch series 3 niet, maar wanneer je nog niet in het bezit bent van een Apple Watch is dit de uitgewezen kans om er eentje aan te schaffen. Een mooie bijkomstigheid is dat je vanzelf door de Apple Watch wordt gemotiveerd om gezonder te leven!
De Apple Watch series 3 is te koop vanaf € 369,99!