Ant-Man and the Wasp Blu-Ray Review - Tijd voor ronde twee!

zondag, 06 januari 2019 om 11:00
ant man and the wasp blu ray review tijd voor ronde twee 144620 1
Met dertig graden en zweet op ons voorhoofd konden we genieten van het vervolg op Ant-Man toen deze uitkwam in de bioscoop. Nu kunnen we tijdens de koude winterdagen van de film genieten nu de film uit is op DVD en Blu-Ray. In onze Ant-Man and the Wasp Blu-Ray review lees je of je de film in huis moet halen.
In Ant-Man and the Wasp heeft Scott Lang huisarrest door zijn eerdere misdaden als Ant-Man waarmee hij zijn (ex-)partners Hank Pym en Hope van Dyne ook nog eens in het harnas heeft gejaagd. Wanneer Hope en haar vader Hank proberen om Hope’s moeder te redden uit een micro dimensie hebben ze Scott alsnog nodig en waardoor een gloednieuw avontuur volgt.

Een goede mix van humor en actie

In onze Ant-Man and the Wasp review kon je al lezen wat we van dat avontuur vonden. Het zat boordevol humor door het constante enthousiasme van Scott. Hij neemt het leven niet al te serieus en zelfs wanneer zijn leven in gevaar is door een mysterieuze schurk genaamd Ghost heeft hij z’n lolbroek aan. Dat betekent niet dat je het verhaal niet serieus hoeft te nemen, want dat weet je aandacht goed vast te houden.
Dit komt vooral door de sterke vertoning van Hope van Dyne die de show steelt als nieuwe superheldin The Wasp. Ze wordt niet alleen overtuigend neergezet door het acteerwerk van Evangeline Lilly, maar staat ook haar mannetje. De film draait wat dat betreft net zoveel om haar als Scott.
Niet alleen de karakterontwikkelingen van de helden zijn interessant, want schurk Ghost weet ook een goede indruk achter te laten. Ghost is namelijk niet een traditionele ‘ik wil de wereld overnemen’ schurk, maar simpelweg iemand die veel pijn lijdt en daar vanaf wil komen. Hierdoor is ze sympathiek en snap je haar keuzes ondanks dat ze daardoor aan de verkeerde kant van de wet staat.
Ant-Man and the Wasp Blu-Ray Review - The Walt <a href=Disney Company" class="img-responsive" src="https://cdn.xgn.nl/upload/201901/ant-man-and-the-wasp-blu-ray-review.jpg" />

Beter in de bios

Wanneer er dan ook actiescènes ontstaan kijk je met veel plezier naar hoe de actie op bijzondere wijze in beeld is gebracht. De helden kunnen namelijk met een druk op de knop krimpen en groeien, waardoor er veel gespeeld wordt met perspectief. Het zorgt voor een spektakel om naar te kijken dat nog beter wordt door de sterke visuele effecten. Het is alleen wel jammer dat die effecten er op de een televisie net wat minder indrukwekkend uitzien dan wanneer je in een bioscoop aan het kijken bent.
Iets wat overigens ook geldt voor het geluid, want de audio is niet altijd even goed afgemixt. Hier en daar is het verschil in volume tussen muziek en sprekende personages net iets te groot. Je moet gaan spelen met het volume van de televisie om de in ieder ander opzicht geweldige film goed te blijven volgen.
Ant-Man and the Wasp Blu-Ray Review - The Walt Disney Company

Voor de liefhebbers

Naast dat de Blu-Ray de nieuwe film over Scott Lang/Ant-Man en zijn avonturen bevat, kun je ook de verschillende extra’s bekijken. Deze bestaan uit twee verwijderde scènes, een aantal bloopers, The Making of Ant-Man and the Wasp en volledig audiocommentaar van de regisseur Peyton Reed. Al met al lijkt het een mooi pakket aan extra’s, maar het geheel is aan de magere kant.
Met twee verwijderde scènes zit het aantal aan de lage kant, want voor Marvel-films is het gebruikelijk dat er een stuk of drie of vier zijn. Kijk maar naar Avengers: Infinity War die er bijvoorbeeld vier had. De twee die er zijn voegen gelukkig wel op hun eigen manier iets extra’s toe aan de film. Zo diept één van de scènes een personage wat meer uit en is het verbazingwekkend dat de scene uit de film geknipt is.
Verder zijn de vrij korte bloopers leuk, maar niet de reden waarom je de film in huis haalt. Hetzelfde geldt voor het audiocommentaar en de verschillende Making of-video’s. Deze zijn stuk voor stuk leuk voor fans van het genre en voor een liefhebber van Easter Eggs, maar het is niet waarvoor je met de familie op de bank gaat zitten.

Ant-Man and the Wasp Blu-Ray Review - Vermakelijk vertier

Dat doe je voor de vermakelijke film die hier en daar wel wat te kampen heeft met wat audioproblemen. Het zorgt voor een mindere ervaring bij een film die in elk ander opzicht nog steeds geweldig is om te beleven dankzij het goede verhaal en de sterke personages. De beste momenten komen nog steeds voort uit de creatieve actiescènes die met de goede visuele effects goed tot hun recht komen. Wanneer je de film vervolgens hebt gekeken met de familie kan de echte liefhebber nog blijven voor een paar extra’s die helaas maar met vlagen een goede indruk weten achter te laten.