Annie Review (Blu-ray) - Leuk voor het hele gezin

zondag, 26 april 2015 om 13:59
Annie, het roodharige meisje, wie kent haar niet? Annie met donkere lokken is iets nieuws. Maar al gauw vergeet je dat Annie van oorsprong rode haren had, want Quvenzhané Wallis steelt de show in de nieuwe Annie remake! Lees de Annie Review nu.
Annie vertelt het oorspronkelijke verhaal: een wees, in een benaderde situatie. Dat geldt nu ook voor deze Annie, een vrolijk lief meisje dat niet op haar mondje gevallen is. Ze woont in bij pleegmoeder Miss Hannigan (Cameron Diaz). Haar is beloofd dat haar ouders haar daar ooit weer komen ophalen. Right... dat gaat nooit gebeuren.
Diaz is helemaal in haar nopjes met deze rol, want ze kan meerdere kanten in Hannigan stoppen. Een schijnheilige troela. Ze zeurt op de meisjes die daar wonen, ze zit aan de drank en kan het niet verkroppen dat ze ooit in een ver verleden een goede zangeres was. Nu is ze een gemene vrouw die alleen maar zeurt. Natuurlijk is dit alles op zo'n overdreven manier geacteerd dat het effect komisch is en daardoor uitermate geschikt voor kinderen. Annie is een film voor jong en oud en geschikt voor het hele gezin.
Annie Review

Een goed hart

Ondertussen komen er af en toe inspecties bij Hannigan en dan zien we helemaal een idioot grappige kant van haar. Ze doet poeslief en is met Jan en alleman aan het flirten. Iedere man die aanbelt, probeert ze af te leiden van de kindertjes en het bed in te praten. Dat lukt natuurlijk niet en daardoor kun je als kijker niet anders dan grinniken. Een mooie rol dus voor Diaz.
Een andere mooie rol is weggelegd voor Jamie Fox. Hij speelt burgemeester Stacks van van New York, ook al een persoon die niet echt aardig overkomt. Al hebben Stacks en Hannigan wat met elkaar gelijk: diep, diep van binnen hebben ze een goed hart. Ze hebben alleen iemand nodig die dat warme hart weer laat pompen. De vraag is of Annie die rol kan vertolken voor Stacks.
Annie Review screen 1

Annie het redmiddel

De man is zo druk in de weer met zijn burgemeesterschap en geliefd te worden bij het publiek dat hij totaal niet om kan gaan met mensen. Alles wat hij doet heeft een averechts effect en daardoor komen er al gauw belachelijke filmpjes van hem op YouTube. Niet goed voor zijn populariteit dus. Het redmiddel: Annie. Hij besluit het weesmeisje tijdelijk in huis te nemen, dat zal vast wonderen doen bij de burgers van New York. Want wie draagt een burgemeester die een weeskind in huis neemt niet een warm hart toe?
Elke kijker weet hoe het verhaal zal aflopen, maar dat maakt de pret er niet minder om. Deze remake is gewoon een heerlijke Annie film. Een hedendaagse Annie en de liedjes zijn weer een feest van herkenning. En het is heerlijk om iedereen te horen zingen, inclusief Diaz en Fox. De liedjes in combinatie met dansjes zijn super goed uitgevoerd.
Annie Review screen 2

Annie Review - Feel good

Als je een Blu-ray speler in huis hebt, is het zeker een aanrader om die in huis te halen. Behalve als je niet houdt van films waarin gezongen wordt. Maar anders is dit zo'n typische feel good film die je nog wel een aantal keren wilt opzetten. Goed voor het hele gezin. Bovendien zit de Blu-ray boordevol extra's en krijg je dus echt waar voor je geld. Denk aan bloopers, behind the scenes, een dag op de set en nog veel meer. Annie anno 2015 is gewoon super leuk!