Hotline Miami 2 Wrong Number Preview - Toffe levels op komst na release

Preview
vrijdag, 04 juli 2014 om 13:56
xgn google image
De eerste Hotline Miami game werd goed ontvangen door de juiste mix van een hoge moeilijkheidsgraad met een goede hoeveelheid aan brutaliteit in bloed en geweld. In Hotline Miami 2: Wrong Number wordt dit dunnetjes overgedaan. Let wel, dit is de laatste Hotline Miami die ontwikkelaar Dennaton Games maakt.
De gameplay van Hotline Miami 2: Wrong Number zit strak in elkaar en dat weten wij al van het eerste deel. Tijdens onze presentatie op de E3 lag de focus dan ook niet zozeer op de gameplay, het verhaal of de grafische retro stijl. In plaats daarvan kregen wij een uitleg over de level editor die een belangrijke rol krijgt in Hotline Miami 2: Wrong Number.

Level editor op PC en PlayStation 4

Hotline Miami 2: Wrong Number is de laatste game in de serie die door de ontwikkelaar wordt gemaakt. Om die reden is de level editor zo belangrijk, want daardoor hoeft er geen nieuwe game te komen. De fans maken het vervolg zelf, dankzij die level editor. Op PC gaat dit in samenwerking met Steam Workshop. Op de PlayStation 4 wordt nog samen met Sony onderzocht wat de beste oplossing is voor het delen van levels.
In de level editor zelf krijg je volledige vrijheid in het maken van levels. Eigenlijk krijg je zo goed als alle instrumenten die de ontwikkelaar zelf heeft in het maken van levels. Dit betekent dat je op macroniveau muren neerzet en bepaalt waar deuren en ramen zitten. Op microniveau bepaal je vervolgens de kleur van tegels en ga zo maar door.
800PTS

Een man in een bad met zuur

Tussen het plaatsen van muren en kiezen van de kleur tegels ben je geheel vrij in de spullen die je in een level plaatst. Zo kun je net als de levels uit het verhaal een bepaald thema aanhouden, of je gaat gewoon helemaal los door de meest vage indeling te maken.
De huiskamer kan de perfecte plek zijn om een badkuip te plaatsen waar een beste man in zuur wordt opgelost. Om maar even een klein voorbeeld te geven van de gekkigheid die mogelijk is in Hotline Miami 2: Wrong Number.
Het volgende wat je doet om een level compleet te maken is het toevoegen van vijanden. Dit is alleen een element waar je geen complete vrijheid over hebt, want de AI van vijanden is niet aanpasbaar. Toch houd je wel de keuzevrijheid over in welk type vijand je neerzet. Sommige vijanden verdedigen een bepaald punt, anderen lopen een vast rondje. Verder kun je ook de agressieve honden uit het eerste deel neerzetten, wat altijd voor veel plezier zorgt.

Spelenderwijs een level perfectioneren

Fans van Hotline Miami zijn ook bekend met de verschillende wapens die verspreid op de grond liggen in een level. Denk hierbij aan wapens, messen of iets simpels als een biljartkeu. Heb je dit soort wapens op de grond gelegd, dan kun je binnen de kortste keren je eigen level spelen. Ben je er nog niet blij mee, dan spring je binnen seconden weer terug naar de level editor. Hierdoor kun je op een speelse manier je eigen level perfectioneren.
Nadat je level naar wens is ingericht ben je alleen nog niet klaar. Zo kun je een eigen intro voor je level maken en zelfs meerdere levels achter elkaar zetten, om zo een verhaal te vertellen. Hoe dan ook, voor de intro kies je een eigen muziekdeuntje uit om een level eigen te maken. Vervolgens bepaal je de score-indeling die van A+ naar F loopt. Hiermee is het mogelijk om een uitdagend level te maken door de score heel hoog in te stellen.
400PTS

Hotline Miami 2: Wrong Number wordt voorzien van genoeg content

Hotline Miami 2: Wrong Number zal wat betreft gameplay en grafische stijl niet veel verschillen van zijn voorganger. Qua content wordt het alleen een heel ander verhaal. Door de uitgebreide level editor kunnen gamers hun eigen Hotline Miami verhaal vertellen, die andere gamers tot lang na de releasedatum van Wrong Number tevreden houden.