Hitman E3 Preview - Altijd iets nieuws te doen

Preview
vrijdag, 10 juli 2015 om 9:44
xgn google image
Een van de verrassingen van de E3 dit jaar was zonder twijfel de nieuwe Hitman. Zonder aankondiging werden we tijdens de Sony conferentie getrakteerd op een nieuwe trailer, al wisten we toen nog niet dat dit deel in de serie grootse veranderingen met zich meebrengt. We zetten het voor je op een rijtje in deze Hitman E3 Preview.
Het feit dat de game geen subtitel (maar gewoon 'Hitman' heet) heeft, geeft al aan dat de ontwikkelaar een andere weg inslaat. Allereerst ligt de nadruk meer dan ooit op online gameplay. Hitman moet een altijd evoluerende wereld worden, in plaats van een game in een doosje waar je een select aantal levels bij krijgt, zoals Absolution dat ooit was.
Hitman E3 Preview

Iedereen is 47

Het werkt zo: iedere Hitman-speler heeft zijn eigen Agent 47, die te allen tijde verbonden zijn met elkaar. Dat wil niet meteen zeggen dat het hier om een co-op only game gaat, maar dat er een wereldkaart is waar naarmate de tijd verstrijkt verschillende missies op zullen verschijnen. Omdat de game altijd met het internet verbonden is, kan ontwikkelaar er voor kiezen om een contract bijvoorbeeld voor drie dagen beschikbaar te maken, waarna hij weer verdwijnt.
De bedoeling is hier natuurlijk van dat spelers altijd iets nieuws te doen hebben als ze Hitman opstarten, en ze keer op keer een reden hebben om even te kijken of er nog nieuwe missies beschikbaar zijn. Reken er dus maar op dat sommige contracten exclusieve beloningen met zich meebrengen, om ervoor te zorgen dat je tijd vrij maakt om dat ene speciale geweer te bemachtigen.
Wat dat betreft is dit dus een Hitman-game zoals we die nog nooit gezien hebben, maar afgaande op de aankondigingstrailer blijft de gameplay zelf gelukkig dichtbij de norm van de serie: je wordt in een omgeving gedropt, en hebt vervolgens de vrijheid om zelf te bedenken hoe jij een doelwit omlegt.
Hitman E3 Preview

De keuze is aan jou

Kies je er bijvoorbeeld voor om onopgemerkt in het huis van de overburen te sluipen, zodat je met een welgemikt sniperschot vanuit het slaapkamerraam toeslaat, of saboteer je een lamp of machine zodat het lijkt alsof het om een tragisch ongeluk gaat?
De rol die andere spelers hier in spelen is ons niet helemaal duidelijk. Zo is het mogelijk om zelf contracten online te zetten, waar andere spelers vervolgens om de hoogste score en beste tijd zullen strijden. Of je tijdens de normale contracten ook iets van deze online wereld merkt, is nog maar de vraag.
Hoe tof zou het bijvoorbeeld zijn dat je in de stijl van de Dark Souls games op willekeurige momenten met een andere speler in contact gebracht wordt, die precies hetzelfde doelwit heeft. Degene die de genadeknap geeft gaat er met de beloning vandoor, dus ren je daardoor extra snel op je target af, of probeer je de andere hitman juist uit te schakelen waarbij je het gevaar loopt je identiteit aan de rest van de NPC's te onthullen?
Hitman E3 Preview

Hitman E3 Preview: Nog zoveel vragen

Het zal voorlopig nog even gissen blijven, maar onze interesse voor Hitman is zeker gewekt. hoe het online aspect uitpakt ligt immers volledig in de handen van de ontwikkelaar, en dan doelen we vooral op de vraag of de game lang na de release ondersteund zal blijven worden met nieuwe content. Zolang we maar weer genoeg creatieve middelen krijgen om met de kale killer toe te slaan, zul je ons niet horen klagen.