YouTube heeft aangekondigd veel te willen investeren in de
Gaming-divisie van YouTube. Dit heeft het bedrijf bekendgemaakt in een
YouTube video. Er wordt veel verschillende
content op YouTube geplaatst, waaronder heel veel gaming video's. Game video's zijn erg populair op YouTube, zo populair zelfs dat dit jaar gaming content 800 miljard views bij elkaar heeft gekregen. YouTube is nu van plan om met nieuwe
functies te komen die het makkelijker en beter maakt voor content creators om video's en livestreams te maken.
Twitch-functies op YouTube
In
een video die YouTube naar buiten heeft gebracht worden een aantal functies aangekondigd die YouTube naar het platform gaat brengen. Het bedrijf benoemt het niet, maar een aantal herkennen we al van het concurrent Twitch. Zo kunnen er clips worden gehaald uit livestreams en worden deze op andere plekken op YouTube gedeeld en wil Youtube een betaald lidmaatschap beschikbaar maken voor live chats.
Het is slim van YouTube om nu meer in te zetten op gaming content, Twitch is de grote concurrent van YouTube en heeft naast livestreams natuurlijk nog veel meer handigere features die Twitch niet heeft. Twitch ligt nu bovendien onder vuur door
het doorzetten van de 'boost' functie. Door meer in te zetten op YouTube Gaming kan het platform ontevreden Twitch gebruikers naar YouTube lokken.
YouTube is na het toevoegen van de nieuwe functies zeker niet klaar met het werken aan YouTube Gaming. Het bedrijf zegt in de toekomst te blijven werken aan nieuwe functies. Ook de feedback van kijkers en YouTubers zelf worden meegenomen in het ontwikkelen van Youtube Gaming.