Twee
Xbox-games werden lange tijd vaak in één adem genoemd. Het zijn per slot van rekening de grootste first-party Xbox games die dit jaar uitkomen. Hoewel
Redfall bij lancering voor velen tegenvalt, hoeven fans zich geen zorgen te maken over
Starfield, vindt Xbox-baas
Phil Spencer.
Velen hadden erop gerekend dat
Redfall één van de grote successen van deze maand zou zijn. Maar hoewel de game in principe aardig in elkaar zit, hebben veel spelers last van bugs en allerlei problemen met de performance van de game. Phil Spencer is ook teleurgesteld, maar verzekert fans ervan dat het met
Starfield beter zal gaan.
Die game was namelijk vroeger in ontwikkeling toen Xbox
Bethesda overnam, zo vertelt Spencer in een
podcast van Kinda Funny Games. Zo kon het team van Starfield beter in Xbox geïntegreerd worden en dus op technisch vlak beter worden bijgestaan. De mate waarin Xbox helpt bij projecten als Redfall, die al ver in ontwikkeling zijn wanneer een studio zich bij Xbox aansluit, is volgens Spencer een groot verbeterpunt.
Spencer beweert dat er veel meer hulp mogelijk was voor Redfall vanuit Xbox. De game is namelijk gemaakt in Unreal Engine en veel studio’s die al jaren bij Xbox zijn aangesloten en de hardware goed kennen hebben ook veel ervaring met deze engine. Uiteraard is het moeilijk te zeggen hoeveel beter Redfall was geweest als Xbox meer had geholpen.
Wanneer is de release van Starfield?
Het zal natuurlijk ook moeten blijken of het klopt dat Starfield in een betere staat verkeert bij lancering. Dat gaan we merken wanneer de game verschijnt op 6 september. Bethesda staat erom bekend dat veel games van de studio veel bugs hebben. Wellicht is dat na tussenkomst van Xbox anders.