Volgende week is het alweer tijd voor de GP van Nederland en de organisatie is de laatste puntjes op de i aan het zetten. Zo is nu bekendgemaakt wie de speciale
trofee voor de
F1 Grand Prix maakt.
Door de lange geschiedenis van de
Formule 1 heen zijn er veel verschillende trofeeën langsgekomen, de ene nog meer memorabel dan de andere - en soms niet altijd voor de juiste redenen. Er wordt dan ook altijd veel moeite gedaan door de organisatie om een zo indrukwekkend mogelijke trofee te overhandigen aan de winnaar.
Dat geldt ook voor de
GP van Nederland, dat volgend weekend gehouden wordt. De organisatie en sponsor
Heineken hebben bekendgemaakt dat het voor de trofee samenwerkt met de
contemporary artist Pablo Lucker, dat meldt
GPblog.com. Otto Esser, de Marketing Manager van Heineken, legt uit waarom voor de kunstenaar is gekozen.
“Zijn kunst is speels, verfrissend en modern. Hij vertelt met zijn stijl een verhaal en spreekt generaties aan. Daar zochten we vanuit Heineken naar. Ik vind dat hij daar bijzonder goed in is geslaagd.”
Voordat we het ontwerp van de trofee zien, moeten we alleen wel even geduld hebben. De trofee zelf is namelijk nog niet onthuld. Vorig jaar was de trofee gemaakt van gerecycled materiaal, waaronder
het opvallende groene glas.
Viaplay pakt flink uit voor de GP van Nederland
Niet alleen de organisatie gaat het raceweekend
flink uitpakken - zo zal onder andere DJ La Fuente optreden en Floor Jansen het volkslied zingen - ook Viaplay heeft
uitgebreide plannen. Bij de streamingdienst komt een tiendaagse aan content, dat afgesloten wordt met de Grand Prix van Nederland zelf.