Wéér een flinke tegenslag voor Skull & Bones

News
maandag, 11 september 2023 om 9:00
skull and bonesf1694075990
Skull & Bones is één van de grootste games die al jaren in development hell vast zit. De titel van Ubisoft Singapore is al sinds 2014 in ontwikkeling, maar heeft nog altijd geen releasedatum. Wat niet meehelpt is dat de game constant met tegenslagen te maken heeft, zoals ook nu weer het geval is.
Volgens een nieuw rapport van Kotaku heeft de studio namelijk opnieuw een regisseur voor de game verloren. Elisabeth Pellen is de derde regisseur die namelijk opstapt en dat is bijzonder. Pellen was namelijk verantwoordelijk voor het rebooten van de ontwikkeling van de titel die oorspronkelijk in 2018 had moeten verschijnen.
Nu gaat de regisseur van de game weer terug naar Parijs om te werken bij het hoofdkantoor van Ubisoft. Oorspronkelijk was het idee alleen dat Pellen in ieder geval tot het einde van dit jaar zou blijven in Singapore om de game af te maken. Skull & Bones moet namelijk voor het einde van het huidige fiscale jaar moet verschijnen (dus voor maart 2024). De game zou intern volgens het rapport van de Amerikaanse website alleen nog steeds geen releasedatum hebben.

Ubisoft reageert op Skull & Bones-tegenslag

Ubisoft heeft een reactie gegeven op het rapport van Kotaku: "Vijf jaar geleden ging Elisabeth Pellen naar Ubisoft Singapore met een missie om de creatieve richting van Skull & Bones te rebooten", aldus Ubisoft. "Ze slaagde en het Skull & Bones-team werkt nu aan haar visie om een unieke navel action RPG-ervaring voor te schotelen voor onze spelers."
De Franse uitgever vervolgt: "De positieve feedback gedurende de recente Closed Beta belicht het waardevolle werk dat Elisabeth en haar team hebben verricht. Tot aan de lancering van de game ligt onze focus op het creëren van een positieve ervaring voor spelers door hun feedback te verwerken en de game verder te polijsten."